מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 26°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 33°c
אשדוד 25°c
כ"ה אלול התשפ"ד | 28.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 26°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 33°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

מהומה בכנסת: העוזרים והיועצים התפרצו לעבר רוטמן

עוד מחזה מביש במסגרת המחאות נגד הרפורמה, הערב התפרצו קבוצת יועצים ועוזרים פרלמנטרים של חברי כנסת ממפלגת 'העבודה' לוועדת החוקה והתקרבו לעברו של היו"ר שמחה רוטמן בקריאות גנאי והטפת מוסר | יו"ר המפלגה שיבחה אותם, לעומת גינוי של חבריהם למקצוע מהמפלגות האחרות

מהומה בכנסת: העוזרים והיועצים התפרצו לעבר רוטמן
מהומה בוועדת חוקה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מהומה בוועדת החוקה: רגע לפני סיום ההצבעות בוועדה על ביטול עילת הסבירות יועצים של חברי כנסת ממפלגת 'העבודה' התפרצו בצעד חריג לדיון, זעקו נגד החקיקה לעברו של יו"ר הוועדה חבר הכנסת שמחה רוטמן והוצאו על ידי משמר הכנסת.

יו"ר המפלגה ח"כ מרב מיכאלי שיבחה אותם וכתבה: "גאה ביועצות וביועצים הפרלמנטריים של סיעת העבודה. הם עושים לילות כימים בכנסת ורואים מקרוב איך הקואליציה מחרבת את הדמוקרטיה הישראלית ומפוררת את העתיד שלהם כאן ונמאס להם לשתוק. בוועדה של רוטמן אין להם זכות דיבור – אבל את זכות הזעקה אי אפשר לקחת מהם. הצעירים והצעירות הללו הם שדרת ההנהגה העתידית של מדינת ישראל והם לא יתנו לקואליציית הקיצוניים הנוכחית לדרדר את ישראל לתהום".

מאידך, מנהל סיעת העבודה לשעבר, טל אלוביץ', ביקר את המעשה וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "יסלחו לי חבריי כולם יועצי הח"כים של מפלגת העבודה, אבל התנהלות כזו רק תביא הגבלות על כניסת יועצים ביחד עם הח"כים וסתם תפגע במעמד שלכםן בכנסת. אני מבין את הצורך וכנראה שגם אני הייתי משתגע לשבת שם בדיונים ולשתוק אבל זה בידיוק מהסגולות הנדרשות בתפקיד".

עוד כתב: "גם צריך לזכור שזה מרתון, לא ריצת 100 מטר. לכולנו ברור שהאתגרים העתידיים יהיו קשים יותר. אתם האנשים המסייעים בידי האופוזיציה לעשות את מלאכתה. בלעדיכם אין עבודת אופוזיציה. אל תתנו כלים סתם לפגיעה בעצמאותכםן".

גם ועד היועצות והיועצים הפרלמנטרים בכנסת פרסם הודעת גינוי, בה נכתב: "אין זה מתפקידנו להפריע לעבודת הכנסת וחובה עלינו לכבד את נבחרי הציבור גם אם אנחנו לא מסכימים עם דעתם. במהלך השנתיים האחרונות פעלנו יחד, יועצים מכל סיעות הבית בהצלחה רבה לעלות את שכר היועצים, לשפר את תנאי עסקתם ומעמדם במשכן תוך כדי חברות וכבוד רב בין כולם".

עוד הוסיפו: "אנו חברי הועד לא ניתן לפגוע בזכויות היועצים ולא נאפשר עונש קולקטיבי על כלל היועצים בגלל התנהגות של קומץ. לצערנו, קומץ שולי בחר להוציא שם רע למקצוע, בזמן שהיועצים עובדים במסירות על מנת לעזור לחברי הכנסת לעשות את עבודתם בהצלחה למען הציבור הישראלי".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום