עמיחי שטיין: הצהרת דובר המשרד לענייני אירופה והחוץ הצרפתי על האג צרפת מקבלת את ההחלטה. נאמנה למחויבותה רבת השנים למשפט הבינלאומי, צרפת שבה ומביעה את תמיכתה בפעילותו העצמאית של בית הדין, בהתאם לאמנת רומא.
באמצעות בית החולים: כך תקבלו את זכויותיכם מהביטוח הלאומי
הביטוח הלאומי משלם לבתי החולים כדי לתת למאושפזים שירות מיוחד. בזמן האשפוז תישלח בקשה לקצבה ע"י העובדת הסוציאלית בביה"ח שתשלח לביטוח לאומי את כל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים | אם תימצא זכאות, עובדת סוציאלית תגיע להחתים אותך על כל הטפסים הרלוונטיים ולהעבירם לביטוח הלאומי להמשך טיפול ללא צורך בפעולה נוספת מצד המטופל
מטופל בבית חולים? במסגרת שיפור השירות, הביטוח הלאומי מפעיל בשיתוף עם בתי החולים שירות "מחלקה ראשונה" לחולים מאושפזים הכוללים בדיקת זכאות להטבות ולקצבאות נכות כללית, שירותים מיוחדים, וקצבת ילד נכה, באמצעות בית החולים או המכון להתפתחות הילד, באופן ידידותי ונוח, תוך הקפדה מלאה על פרטיות המטופל.
כיצד פועל השירות?
עובד/ת סוציאלי/ת של בית החולים או המכון להתפתחות הילד יגיעו אליך, יחתימו אותך על הבקשה לתביעה ויעבירו אותה ישירות לביטוח הלאומי בצירוף המסמכים הרפואיים להמשך טיפול ולמיצוי זכויותיך, ללא צורך בפעולה נוספת מצידך.
מה קורה אחרי שהתביעה מוגשת לביטוח הלאומי?
בביטוח הלאומי יבדקו את זכאותך לקצבה שהוגש תוך מרב המאמצים לסיים את הטיפול בתביעה בהקדם האפשרי, ואם אפשר יקבלו בביטוח הלאומי החלטה על סמך מסמכים רפואיים שיקבלו מבית החולים, ללא צורך בהגעה לוועדה רפואית.
במקרה הצורך, הביטוח הלאומי יצור איתך קשר או עם איש הקשר שאת פרטיו ציינת בתביעה. כמו כן, אם יש צורך לקבל מידע על הכנסות, ייצור הביטוח הלאומי קשר עם המעסיק שלך, אם תסכים לכך.
כאשר תתקבל החלטה בתביעתך, יישלח אליך מסרון לטלפון הנייד ומכתב לביתך.
מעקב אחר מצב הטיפול בתביעה:
תוכל לעקוב אחר שלבי הטיפול בתביעה באתר שירות אישי (לאחר תהליך הזדהות וקבלת סיסמה), או באמצעות המוקד הטלפוני 6050*
בכל שאלה תוכל לשלוח פנייה באתר של הביטוח הלאומי או במוקד הטלפוני 6050*