קופ"ח מאוחדת נגד החלטת הסתדרות הרופאים לשבות

לאחר ש‏הנהגת ההסתדרות הרפואית הודיעה כי בכוונתה לקיים שביתת אזהרה כמחאה לביטול עילת ‏הסבירות, הודיעה קופת חולים מאוחדת כי השובתים לא יקבלו שכר

ישראל לפקוביץ | בריאות 18.7.2023 | 19:18

ארכיון | צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

לאחר שמשרד האוצר פנה לכלל בתי החולים וקופות החולים והודיע להם כי הרופאים שבכוונתם לנקוט בצעדי מחאה כנגד חקיקת עילת הסבירות ולשבות מחר (רביעי) לא יקבלו שכר מלא על אותן שעות, קופת חולים מאוחדת הודיעה כי לא תשלם שכר לשובתים.

במכתב מטעם הקופה נאמר: "רופאי ורופאות מאוחדת היקרים שלום רב, ‏הנהגת ההסתדרות הרפואית הודיעה כי בכוונתה לקיים שביתת אזהרה כמחאה לביטול עילת ‏הסבירות. ‏השביתה צפויה להתקיים מחר ה-19.07.23, במשך כשעתיים, בין השעות 08:30-10:30. ‏אנחנו מכבדים את זכותו של כל אחת ואחד לשבות, עם זאת, חשוב לנו להביא לידיעתכם כי בהתאם, ‏לא נוכל לשלם את התמורה או השכר בהתאמה על שעות שביתה הן לעצמאים והן לשכירים (הצהרה לרופאים שכירים בדבר אי השתתפות בשביתה, בהתאם להנחיית הממונה על השכר, ניתן למלא ‏בחילנט)".

‏עוד נאמר: "‏כארגון בריאות ששם לנגד עיניו את בריאות המטופלים ובמטרה לצמצם ככל שניתן את הפגיעה בהם, אנחנו נשאף להמשיך ולשמור על שגרת התורים ככל שניתן. במידה ואיש צוות רפואי בוחר לשבות, יש ליידע מראש, את המנהל הישיר על מנת שנוכל לעדכן את המטופל ולנסות למצוא לו פתרון חלופי".

החלטה זו באה לאחר שיותר מ-2000 רופאים פנו בדרישה להסתדרות הרפואית להכריז על "שביתה כללית במערכת הרפואה עד לגניזה מוחלטת של ההפיכה". במכתב ששלחו ליו"ר ההסתדרות, פרופ' חגי ציון, לקראת ישיבה של מזכירות ההסתדרות, כתבו הרופאים: "צופים בתדהמה ובסלידה עמוקה בשתיקת הכבשים של הארגון בשעה שהארץ משנה את פניה. כמה ימי סבל כעת עדיפים על עידנים של רפואת עולם שלישי כמקובל במשטרים לא דמוקרטיים".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום