מבזקים +
תל אביב 27°c
באר שבע 25°c
חיפה 25°c
ירושלים 27°c
בית שמש 27°c
בני ברק 28°c
אשדוד 27°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 27°c
באר שבע 25°c
חיפה 25°c
ירושלים 27°c
בית שמש 27°c
בני ברק 28°c
אשדוד 27°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

כניסתה של ישראל לתכנית הפטור מוויזה איננה בטוחה

כניסתה של ישראל לתוכנית הפטור מוויזה, שהייתה בטוחה עד לפני כמה שבועות איננה בטוחה בשלב הזה. לא בטוח שהיא תקרה באוקטובר הקרוב

כניסתה של ישראל לתכנית הפטור מוויזה איננה בטוחה
מטוס. אילוסטרציה צילום: unsplash

גורמים רשמיים בירושלים מודים שכניסתה של ישראל לתכנית הפטור מוויזה, שהייתה בטוחה עד לפני כמה שבועות - איננה בטוחה בשלב הזה, ולא בטוח שהיא תקרה בסופו של דבר באוקטובר הקרוב.

‏החשש של אותם גורמים הוא שמערכת היחסים הצוננת בין ראש הממשלה נתניהו לנשיא ביידן תוביל את הממשל האמריקני להחלטה שלא לקדם את הכנסת הישראלים לתכנית הפטור.

‏גורמים רשמיים בירושלים אמרו ל'חדשות 12': "ישראל עומדת בכל התנאים הדרושים, עשינו את כל ההכנות הדרושות, ואם לא ניכנס לתכנית הפטור - זה יהיה ממניעים פוליטיים אמריקאיים ותו לא".

‏אותם גורמים אומרים שהעובדה שהשגריר תום ניידס מסיים את כהונתו ומעביר את המושכות לסגניתו סטפני האלט. גם זה מעוררת דאגה סביב הנקודה הזאת ספציפית בירושלים. ניידס היה מחויב מאוד לנושא הוויזות ולחץ כזכור על נתניהו כשהיה באופוזיציה לתמוך בחקיקה.

עוד דווח ב'חדשות 12' כי בסוף החודש תגיע לישראל משלחת אמריקנית כדי לבחון אם ישראל עומדת בתנאים, ובסוף אוגוסט היא אמורה לפרסם את מסקנותיה, משם זה כבר עובר לחתימות של אנשי הממשל הבכירים ובראשם שר החוץ בלינקן. בישראל מקווים שלמרות הכל זה יקרה אבל כבר לא בטוחים כפי שהיו עד לא מזמן.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום