מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 26°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 33°c
אשדוד 25°c
כ"ה אלול התשפ"ד | 28.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 26°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 33°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

בצפת מתקרבים להכרעה: זה המועמד המוביל

גורמים במפלגות החרדיות אישרו הערב כי המועמד המוביל לראשות העיר צפת, שיהיה מוסכם על כל הסיעות מהגוש החרדי-חרד"לי, הוא יוסף חיים קקון | השר חיים ביטון, שקקון נחשב למקורבו, שהה עד כניסת השבת בעיר כחלק מהמגעים

בצפת מתקרבים להכרעה: זה המועמד המוביל
צפת צילום: מתוך הפייסבוק של העירייה

בעוד שבמרבית הערים החרדיות הקרב המוניציפלי נמצא רק בראשיתו, נראה כי דווקא בצפת הציבור החרדי מתקרב להכרעה: גורמים במפלגות החרדיות אישרו הערב (ראשון) כי המועמד המוביל לראשות העיר צפת, שיהיה מוסכם על כל הסיעות מהגוש החרדי-חרד"לי, הוא סמנכ"ל משרד הפנים ולשעבר מנכ"ל מועצת רכסים, יוסף חיים קקון.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי השר חיים ביטון, שקקון נחשב למקורבו, שהה עד לכניסת השבת בצפת, כחלק מהמגעים האינטנסיביים בין הפלגים השונים בעיר.

הבוקר פורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים' כי בימים האחרונים נועדו נציגי הגוש החרדי - חרד"לי בעיר, במטרה להציג מועמד מוסכם על כל הסיעות. שבעיר מבינים כי גם על מועמד חרדי יהיה לגייס קולות מהמגזר הכללי, והוא לא יוכל להסתמך על המגזר החרדי בלבד.

הגוש, שמונה את נציגי חסידות ברסלב, אגודת ישראל, בית הרב מאזוז, דגל התורה, סיעת ש"ס, חסידות חב"ד ואנשי הרב שמואל אליהו רב העיר צפת, מנסים להגיע להסכמות במטרה להשיב את ראשות העיר לידיים חרדיות.

בבחירות לראשות ומועצת העיר בשנת 2018, נזכיר, צפת הייתה במוקד הסערה. 'אגודת ישראל', שהריצה מועמד מטעמה שאף נתמך ע"י חב"ד וסיעת ש"ס, דרשה מ'דגל התורה', שתמכה בראש העיר שנבחר שוקי אוחנה, לקיים את "דין צפת כדין ירושלים" - ולבחור במועמד נחמן גלבך, יו"ר 'אגודת ישראל' בעיר. מה שכמובן לא קרה בסופו של דבר.

כפי שפורסם הבוקר, בבורסת השמות נידונו מספר מועמדים, שחלקם עלו וירדו. בין היתר נשמעו השמות יוסי קקון, ששימש במשך מספר חודשים כעוזרו האישי של הרב רפאל כהן, מרבני העיר צפת; יוסי גלנט, נציג ברסלב בסיעת ש"ס שאף הוצב בעשירייה השנייה ברשימת ש"ס לכנסת; מיכאל עייש שהתמודד ברשימתו של אלי ישי לכנסת וחבר מועצת העיר דוד כהן שמהווה נציג של קהילות רבות מתוקף היותו נציג דגל התורה ואיש סיעת ש"ס.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום