מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 26°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 33°c
אשדוד 25°c
כ"ה אלול התשפ"ד | 28.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 26°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 33°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

פעיל 'הליכוד' מתנצל: "הדברים יצאו מהקשרם"

ברקע המשך הגינויים מצד בכירי הליכוד, חבר מרכז המפלגה איציק זרקא מפרסם התנצלות וטוען שדבריו הוצאו מהקשרם וכי סבו הינו ניצול שואה בעצמו | "את זרקא יש להוקיע ולהוציא משורות תנועת הליכוד". קורא השר אופיר אקוניס מוותיקי המפלגה

פעיל 'הליכוד' מתנצל: "הדברים יצאו מהקשרם"
איציק זרקא צילום: מתוך הפייסבוק שלו

פעיל 'הליכוד' איציק זרקא ממשיך לספוג גינויים מצד בכירי צמרת הליכוד בה הוא חבר מרכז לאחר שהתבטא "גאה ב-6 מיליון שנשרפו" ואיחל לששה מיליון נוספים שיישרפו. הבוקר הוא מתנצל וכותב: "אני מתנצל בשם כל העם היהודי בארץ ובתפוצות, אני הותקפתי על ידי 80 עד 100 איש באלימות קשה כתוצאה מכך יצאו לי מילים מהפה שהן לא נכונות והדברים יצאו מהקשרם כמו כן הסבא שלי ניצול שואה ואנחנו יודעים מה עברו יהודי מדינות אירופה בשואה אני מתנצל מעומק נשמתי, סליחה אם פגעתי במישהו, מחילה".

מוקדם יותר היום עדכן מזכ"ל מפלגת 'העבודה' ערן חרמוני: "הגשתי תלונה למשטרה כנגד איציק זרקא. חוק איסור הכחשת שואה קובע מפורשות: "המפרסם בכתב או בעל פה, דברים של שבח, אהדה, או הזדהות למעשים שנעשו בתקופת השלטון הנאצי ושהם פשעים כלפי העם היהודי או כלפי האנושות - דינו מאסר 5 שנים."

עוד כתב: "יש לנו חובה היסטורית ומוסרית כלפי 6 מיליון היהודים שהושמדו בשואה ובני משפחותיהם וכן לשורדי השואה, כי לא נאפשר במדינת היהודים לאף אדם להביע תמיכה ואהדה בזויה לפשעים הנתעבים שהנאצים ועוזריהם ימח שמם ביצעו. הדברים המזעזעים של חבר מרכז הליכוד איציק זרקא, אסור להם כי יעברו ללא טיפול. החוק בנושא ברור ואני מצפה מהיועצת המשפטית לממשלה ומשטרת ישראל לפעול בהתאם למיצוי הדין". כך חרמוני.

בינתיים שלושה משרי הליכוד גינו את הדברים - הראשון שגינה מבין בכירי 'הליכוד' הוא סגן ראש הממשלה ושר המשפטים יריב לוין שכתב הלילה: "אני מגנה בכל לשון את ההתנהגות וההתבטאויות המזעזעות של איציק זרקא הערב. אין מקום להתנהגות ולהתבטאויות כאלה בשום מקום ובשום מצב".

עוד הוסיף השר לוין וכתב: "בניגוד לדרך שבה פועלים ראשי האופוזיציה, שמגבים אלימות, סרבנות והסתה משמאל, אני לא אעבור לסדר היום על התבטאויות אלימות ופוגעניות, אפילו אם הן באות מאיש ימין".

שר הביטחון יואב גלנט מ'הליכוד' הגיב וכתב: "דוחה בשאט נפש את אמירתו הבזויה של איציק זרקא. במיוחד בימים אלו, על כולנו, מימין ומשמאל, לשמור על שיח מכבד וראוי ולזכור כי למילים יש משמעות. טוב עשה שהתנצל".

שר המדע אופיר אקוניס הגיב במתקפה חריפה: "כאיש ליכוד כל חייו, אני מתבייש ומגנה את דברי הבלע והזדון של זרקא. מזועזע ומתבייש מדברי הבלע הזדוניים של זרקא. כיהודי, כישראלי וכנצר לניצולי שואה אני אומר תמיד שלעולם לא להכניס את השואה ומלחמת העולם השנייה לשיח פוליטי כלשהוא. את זרקא יש להוקיע ולהוציא משורות תנועת הליכוד".

גם מפלגת 'הליכוד' הרשמית גינתה ומסרה: "תנועת הליכוד מגנה בתוקף את דבריו של איציק זרקא ומתנערת מהם לחלוטין. לא נקבל ולא נכיל אמירות מזעזעות מהסוג הזה. אנו קוראים לעצירת השיח המסית והאלים מכל הצדדים, זה הזמן להתאחד מול אויבנו והאתגרים הרבים שניצבים לפנינו".

בחדרי חרדים

 

art

 צבע אדום