מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 23°c
חיפה 23°c
ירושלים 21°c
בית שמש 21°c
בני ברק 26°c
אשדוד 26°c
י"ג תשרי התשפ"ה | 15.10.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 23°c
חיפה 23°c
ירושלים 21°c
בית שמש 21°c
בני ברק 26°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

משטרת שוודיה אישרה שריפת ספר תנ"ך מול שגרירות ישראל

כלי תקשורת בשבדיה מדווחים כי המשטרה במדינה אישרה שריפת ספר תנ"ך מול שגרירות ישראל בשטוקהולם. שריפת הספר צפויה להיערך מחר. במשרד החוץ ובשגרירות ישראל בשוודיה פועלים למנוע את המעשה המביש

משטרת שוודיה אישרה שריפת ספר תנ"ך מול שגרירות ישראל
שריפת ספרים צילום: Pixabay

בשבדיה מדווחים כי המשטרה במדינה אישרה שריפת ספר תנ"ך מול שגרירות ישראל בשטוקהולם. שריפת הספר צפויה להיערך מחר. האישור מגיע בהמשך לפולמוס שריפת ספרי הקוראן במדינה. בשנה האחרונה אישרה משטרת שבדיה הצתה של ספרי קוראן בכמה הזדמנויות, הספרים נשרפו והמהלכים עוררו זעם גדול ברחבי העולם המוסלמי.

ארגון יהודי - מוסלמי משתף פעולה לאחרונה במלחמה נגד גזענות, אנטישמיות ואיסלאמופוביה ונגד שריפת הספרים בשבדיה, חברי הארגון התראיינו לתקשורת הישראלית וסיפרו על המאבק המשותף, בראיון ליואב זהבי ב'כאן חדשות' איש הארגון מפרט את המאבק נגד השריפות.

בינואר אישרה המשטרה בקשה לשריפת ספר תנ"ך, אך דווקא בלחץ הקהילה המוסלמית בשבדיה המהלך נמנע. אם אכן יישרף מחר ספר התנ"ך, זו תהיה הפעם הראשונה שבה יוצא אל הפועל מהלך כזה באישור הרשויות השבדיות.

שגריר ישראל בשוודיה, זיו נבו קולמן פרסם גינוי חריף בטוויטר: "מגנה לחלוטין שריפה של ספרי קודש מכל דת שהיא. זהו צעד של שנאה וחוסר כבוד שאין דבר בינו לבין חופש הביטוי" • גורם במשרד החוץ ל'כאן חדשות': "במשרד החוץ ובשגרירות ישראל בשוודיה פועלים למנוע את המעשה המביש".

יואב זהבי מדווח, כי האדם שצפוי לשרוף את ספר התנ"ך הוא גבר בשנות ה-30 לחייו. הוא יעשה זאת בתגובה לשריפת הקוראן מחוץ למסגד בשטוקהולם בחודש שעבר. בבקשה שהגיש למשטרה כינה את המפגן: "התכנסות סמלית למען חופש הביטוי".

בחדרי חרדים

 צבע אדום