ארגון הבריאות: המרכיב שקיים ב'זירו' - "גורם אפשרי לסרטן"

ארגון הבריאות העולמי הכריז על הממתיק המלאכותי הנפוץ אספרטיים, המשמש בין היתר במשקאות דיאט, כ"גורם אפשרי לסרטן" | עם זאת, ההנחיות לשימוש בממתיק לא ישתנו

ראובן כספי | בריאות 14.7.2023 | 08:09

קולה זירו | צילום: Nati Shohat/Flash90

סוכנות המחקר הבינלאומית לסרטן (IARC) של ארגון הבריאות העולמי הכריזה על אספרטיים, ממתיק מלאכותי שנפוץ במגוון משקאות או מזונות דיאטטיים, כרכיב שעלול לגרום לסרטן.

ארגון הבריאות העולמי הכריז על הממתיק המלאכותי הנפוץ אספרטיים, המשמש בין היתר במשקאות דיאט, יוגורטים ומסטיקים נטולי סוכר, כ"גורם אפשרי לסרטן". עם זאת, ההנחיות לשימוש בממתיק לא ישתנו.

לפני כחודש דווח כי הסוכנות לחקר הסרטן בארגון הבריאות העולמי צפויה להכריז על הממתיק המלאכותי אספרטיים כגורם מסרטן עבור בני אדם. אספרטיים משמש בין היתר כממתיק מלאכותי במשקאות קוקה קולה דיאטטיים ובמסטיקים ללא סוכר.

בסוכנות לחקר הסרטן הוחלט על המהלך בחודש שעבר, בתום פגישה שנערכה עם מומחים חיצוניים ובסיום סקירת מחקרים מדעיים. לדבריהם ההכרזה מתחשבת בכמות הממתיק המלאכותי שניתן לצרוך, מבלי שהדבר יהווה סיכון.

בחודש שעבר הזהיר ארגון הבריאות העולמי מפני השימוש בממתיקים מלאכותיים לצורך שמירה על משקל הגוף וצמצום הסיכון ללקות במחלות שאינן מדבקות. בארגון ציינו אז כי השימוש בממתיקים לפרק זמן ממושך אינו יעיל ועלול לסכן את הבריאות. בהודעת הארגון נכתב כי צריכה ממושכת של ממתיקים מלאכותיים עלולה להגביר את הסיכון ללקות בסוכרת מסוג 2 ובמחלות של הלב ושל כלי הדם, וגם להעלות את שיעור התמותה בקרב המשתמשים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום