מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 26°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 33°c
אשדוד 25°c
כ"ה אלול התשפ"ד | 28.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 26°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 33°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

חברתה של ההרוגה בפוסט מצמרר: "ואני שואלת למה?"

חברתה לעבודה של דנה בן שושן ע"ה, שנהרגה בתאונת דרכים בחזרתה ממשמרת בבית חולים פוריה בטבריה, זועקת את זעקת הרופאים האחים והאחיות בישראל ואומרת שהכתובת היתה על הקיר ועודנה: "החיים שלנו בפריפריה שווים פחות? המחשבה על המוות הזה היא בלתי נסבלת" | היא קוראת לחבריה "בואו נשים לזה סוף"

חברתה של ההרוגה בפוסט מצמרר: "ואני שואלת למה?"
זירת התאונה צילום: כב"ה צפון

עם ישראל מזועזע ממותה הטראגי של מרת דנה אוריה בן שושן ע"ה בתאונת דרכים מחרידה שהתרחשה בבוקר יום חמישי, כאשר התנגשה עם רכבה באוטובוס בכביש 89 סמוך לצפת, עת חזרה ממשמרת במחלקת יולדות בבית החולים פוריה בטבריה כשהיא בת 32, בהותירה אחריה ארבעה יתומים רכים. 

חברתה, ד"ר טל זילברמן קימחי, רופאה במחלקת יולדות בביה"ח פוריה התייחסה למקרה הטראגי ושיתפה בתחושותיה: "כבר 8 שנים שאני נכנסת לרכב בכל סוף תורנות של 26 שעות בבית חולים ומתפללת. מתפללת על עצמי, ועל כל הרופאות והאחיות שאיתי בדרכים אחרי לילה ללא שינה. מתפללת שכולנו נגיע הביתה בשלום. בבקשה, שהשליחות שלנו לא תגרום לילדים שלנו להיות יתומים. חושבת על הילדים, שותה עוד קפה, ומתאמצת להישאר ערה כל הדרך. רק להגיע הביתה בשלום".

"והיום קרה הנורא מכל. דנה בן שושן, חברה, מיילדת, אם ל-4 קטנטנים ובהריון, נרדמה על ההגה ונהרגה בדרכה הביתה ממשמרת לילה. הלב לא יכול להכיל את הצער על האישה החייכנית, האוהבת, המסורה כל כך למשפחה ולמטופלות. את הצער על הילדים האלו, שהתעוררו לבוקר ללא אמא".

"ואני שואלת למה? למה בירושלים, בתל אביב, בחיפה, בבאר שבע – יש הסעות לאחיות בסוף משמרת לילה, ואצלנו רק לפעמים? למה בתל השומר מתמחים מגיעים וחוזרים הביתה עם מונית ביום של תורנות, ואנחנו נוהגים גם 60 דקות הביתה ומתים מעייפות? כי המרחק גדול מדי? כי החיים שלנו בפריפריה שווים פחות? המחשבה על המוות הזה היא בלתי נסבלת".

זילברמן קמחי מבקשת לשים לכך סוף: "אני קוראת מכאן לכל העובדות והעובדים במקצועות הבריאות, בואו נשים לזה סוף. בואו נדרוש אחת ולתמיד הסעות הביתה אחרי משמרת לילה. לכל בעלי התפקידים. ולמנהלים - עליכם החובה לדאוג שזה יהיה המוות האחרון. שתפו את הפוסט הזה ויחד נביא את השינוי. דנה יקרה, יהי זכרך ברוך".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום