מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 24°c
ירושלים 24°c
בית שמש 24°c
בני ברק 26°c
אשדוד 24°c
כ"ז אלול התשפ"ד | 30.09.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 24°c
ירושלים 24°c
בית שמש 24°c
בני ברק 26°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

הפלסטינים מאוכזבים מאבו מאזן: "תקוע בשנות התשעים"

עורכת דין שייעצה לצוות המשא ומתן הפלסטיני במהלך האינתיפאדה השנייה, מ-2000 עד 2005 מתלוננת כי ישראל מחלישה את הרשות. "האנשים היחידים שעדיין מדברים על פתרון שתי המדינות הם אבו מאזן והקהילה הבינלאומית. ישראל המשיכה הלאה"

הפלסטינים מאוכזבים מאבו מאזן: "תקוע בשנות התשעים"
חמושים פלסטינים בג'נין צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

המבצע הישראלי בג'נין הגדול ביותר בגדה המערבית זה שני עשורים גרם למותם של 12 מחבלים וחייל צה"ל אחד, המבצע חשף את חולשתה של הרשות הפלסטינית, שישראל סומכת עליה כדי לשמור על הסדר ברחבי השטחים.

עבור התושבים הפלסטינים, החלטת הרשות הפלסטינית להימנע מלהתערב הגביר את השאלות לגבי מטרת ממשלתם שהוקמה ב-1993 כדי להגשים את חלום המדינה. 30 שנה לאחר מכן פלסטינים רבים רואים ברשות הפלסטינית יישות לא רלוונטית לחייהם, אם לא עוין, כך מדווח ה'הוושינגטון פוסט'.

אכרם רג'וב, מושל ג'נין אמר כי "ישראל רוצה למוטט את הרשות", זה רק מדד אחד למרחק שנפער בין הפלסטינים למנהיגיהם.

"הרשות מעולם לא הייתה חלשה יותר", אמרה דיאנה בוטו, עורכת דין שייעצה לצוות המשא ומתן הפלסטיני במהלך האינתיפאדה השנייה, מ-2000 עד 2005.

לדבריה, ישראל מערערת את האפקטיביות של הרשות הפלסטינית על ידי לקיחת משאבים ממנה, כולל החרמה של כמה עשרות מיליוני דולרים מהכנסות חודשיות ממסים. אבל היא גם מאמינה שמחמוד עבאס - הנשיא הפלסטיני המזדקן והלא פופולרי מאוד שמנהיג כבר שני עשורים - לא הצליח להסתגל למציאות חדשה.

"זה כאילו אבו מאזן תקוע בשנות התשעים, זו בדיחה" אמרה בוטו, "האנשים היחידים שעדיין מדברים על פתרון שתי המדינות הם אבו מאזן והקהילה הבינלאומית. ישראל המשיכה הלאה".

אמר טאופיק חדאד, אנליסט פלסטיני אמר לעיתון: "הרשות הפלסטינית מרגישה שהיא לא מוכנה יותר להיות השוטר המקומי, במיוחד תחת הממשלה הזו, שמקדמת אפרטהייד ועליונות", אמר חדאד.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום