אברהם פריינד: הוריו של אלי פלדשטיין שוחחו עימו הערב פעם נוספת. אלי אמר להוריו: "כואב לי על הצער שלכם. אני לא צריך להיות פה, לא עשיתי כלום!". השיחה נמשכה 4 דקות בלבד!.
עלייה של מאות אחוזים בהונאות: הזמנתם מותג, קיבלתם חיקוי
עברייני הרשת מתעוררים מעת לעת ובפרט כעת עם תחילת עונת הרחצה ומפתים אתכם במוצרים מהמותגים האהובים והמוכרים אלא שמדובר במקרה הטוב בחיקוי או זיוף ובמקרה הרע יותר שימוש חוזר באשראי שלכם ללא שתקבלו את ההזמנה
חברת הסייבר הישראלית BrandShield, מזהירה מפני הונאה ברשת בדמות מותגים מוכרים ופופולריים במחירים אטרקטיביים, אלא שתישלח לכתובתכם חיקוי או זיוף של המוצר שהזמנתם בחושבכם כי מדובר במותג המקורי המוכר והאהוב. במקרה גרוע יותר הכסף ייגבה ולא יגיע כלום. אין למי לפנות ואין מי לדבר. יתכן גם ותיעקצו שוב בשימוש חוזר בכרטיס האשראי שמסרתם.
לפי הדיווח באתר 'וואלה', מאז חודש מאי ועד ל-18.6 זינקו היקפי ההונאות ברשת ב-330% בהשוואה לחודשים הקודמים. מבין המותגים שנסרקו -השיאנית היא ספידו שנרשמו לה 233 הונאות וחיקויים מתחילת השנה.
יואב קרן, מנכ"ל חברת BrandShield שמתמחה במניעת הונאות וזיופים ברשת אומר: "הונאות הרשת הופכות מתוחכמות מדי שנה, ונדמה שעברייני הרשת ממקדים מאמצים בהתאם לרוח התקופה. כפי שראינו בתקופת ה-'בלאק פריידיי' וה-'סייבר מאנדיי' עלייה בהונאות מוצרי החשמל והטכנולוגיה, כעת בפתחו של הקיץ רואים עלייה בהונאות בכל מותגי האופנה הפופולריים בקיץ".
עוד הוסיף קרן: "דגמנו מספר מותגים בולטים שמציעים בגדי ים, חליפות גלישה ומוצרי קיץ פופולריים כמו כפכפים וכובעים. בדקנו את ספידו, בילבונג, קוויקסילבר, הוואניינס, ריפ קארל ולולו למון. למרות שאנחנו יודעים שעברייני הרשת מתוגברים וחזקים מאי פעם עם כלי AI חדשניים ומתוחכמים מתמיד, עדיין מדובר בתוצאות מדאיגות".
"מובן שהציבור צריך להיות פיקח ולשים לב לאן הוא נרשם, ובידי מי הוא מפקיד את פרטיו האישיים ונתונים, לרבות נתוני אשראי", אומר מנכ"ל 'בראנדשילד'. "אך מעל לכל, יש למותגים המקוריים חובה מוסרית ועסקית לטפל באלו המתחזים אליהם ומבצעים הונאות כואבות לציבור הרחב. מעבר לזה, מדובר בפגיעה באמון של המשתמשים ובפגיעה בשמו הטוב של המותג. עוגמת הנפש והפגיעה הכספית הכבדה יכולות להימנע עם טיפול נכון".