מבזקים +
תל אביב 27°c
באר שבע 25°c
חיפה 25°c
ירושלים 27°c
בית שמש 27°c
בני ברק 28°c
אשדוד 27°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 27°c
באר שבע 25°c
חיפה 25°c
ירושלים 27°c
בית שמש 27°c
בני ברק 28°c
אשדוד 27°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

חשוד בפיצוץ בנצרת נעצר במרוקו

נסים כליבאת מישראל חשוד מרכזי בהנחת מטען חבלה שהתפוצץ בפתח לשכת הבריאות בנצרת בשנת 2021 כלוא במרוקו כבר חצי שנה

חשוד בפיצוץ בנצרת נעצר במרוקו
עצור. אילוסטרציה צילום: דוברות המשטרה

אדם החשוד בהנחת מטען חבלה שהתפוצץ במשרדי משרד הבריאות בעיר נצרת בנובמבר 2021 נעצר במרוקו, שם הוא ממתין להחלטה על בקשת הסגרה שהגישה ישראל.

נסים כליבאת נעצר בינואר האחרון, ככל הנראה על רקע התקרית בנצרת, כך דווח באתר וואלה. גיסו של כליבאת, ג'עפר פחורי ואחיו, עלי כליבאת, נעצרו בישראל במרץ 2022 בגין תפקידם לכאורה כשותפים לפיצוץ, לאחר חקירה משותפת של המשטרה והשב"כ.

לפי הדיווחים, כליבאת נמלט מישראל יום לאחר מעצרו של גיסו. על פי החשד, השלושה היו מעורבים בהנחת מטען חבלה במשרדי נצרת ולאחר מכן בפיצוץ מרחוק תוך גרימת נזק אך ללא נפגעים.

גורמי ביטחון חשדו בתחילה כי הפיצוץ קשור לאיומים על בכירי משרד הבריאות בגין חיסון לקורונה, אך גם לא שללו מניע טרור שהוביל למעורבות השב"כ בחקירה.

אלא שבכתבי האישום שהוגשו מאוחר יותר נגד קרובי כליבאת נטען כי ארגון פשע ביקש להפחיד ולהרתיע את משרד הבריאות מלהתערב בעסקיו הקשורים למזון.

משרד המשפטים הגיש בקשת הסגרה לכליבת בפברואר, כך לפי וואלה. על פי הדיווחים, שופט מרוקאי מקומי אישר את בקשת ההסגרה, אך היא טרם נחתמה על ידי משרד המשפטים במדינה.

לישראל אין כיום הסכם הסגרה עם מרוקו, וזוהי בקשת ההסגרה הראשונה של ירושלים לממלכה הצפון אפריקאית מאז שחזרו הקשרים הדיפלומטיים בין המדינות לפני כשלוש שנים.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום