מרדכי הלפרין: באופן חמור, משפחת קוגן בישראל לא עודכנה לא מהמוסד ולא ממשרד החוץ ולמעשה מאף גוף ממשלתי כלשהו על מה שהתרחש עם צבי - אלא שמעה על כך מהתקשורת. כעת חוברו עם החמ"ל במשרד החוץ.
זו העיר בישראל שנרשם בה דוח אחד בלבד בשנת 2022
משטרת ישראל רשמה 19,516 דוחות לרוכבי אופניים חשמליים בשנת 2022 (54 דוחות בממוצע בכל יום) | בהשוואה לשנת 2021 מדובר בירידה חדה של כ-20% במספר הדוחות שרשמו השוטרים, כאשר בשנת 2021 נרשמו 24,494 דוחות
19,516 דוחות רשמו במשטרת ישראל לרוכבי אופניים חשמליים בשנת 2022 (54 דוחות בממוצע בכל יום), כך עולה מנתוני משטרת ישראל שהגיעו לידי עמותת אור ירוק.
בהשוואה לשנת 2021 מדובר בירידה חדה של כ-20% במספר הדוחות שרשמו השוטרים, כאשר בשנת 2021 נרשמו 24,494 דוחות.
שנת 2022 מהווה את השנה הרביעית ברציפות שמספר הדוחות שרושמים במשטרה לרוכבי האופניים החשמליים נמצא במגמת ירידה.
נמשכת הירידה בדוחות בתל אביב-יפו
2,831 דוחות נרשמו בשנת 2022 לרוכבים על אופניים חשמליים בתל אביב-יפו העיר המובילה במספר הדוחות. בשנת 2019 נרשמו בעיר על ידי השוטרים 9,253 דוחות, שנה לאחר מכן נרשמה ירידה במספר הדוחות -8,477 ושנה לאחר מכן, בשנת 2021 צניחה חדה בדוחות בתל אביב בשיעור של יותר מ-50%. גם בשנת 2022 מגמת הירידה בדוחות המשטרה נמשכה ביתר שאת בהשוואה לשנת 2021, בשיעור של כ-30%.
1,514 דוחות נרשמו בשנת 2022 בבני ברק שניצבת במקום השני. ירושלים ירדה מהמקום השני למקום השלישי עם 1,351 דוחות. 1,164 דוחות נרשמו ברמת גן והיא נמצאת במקום הרביעי וחולון סוגרת את החמישה הפותחת עם 847 דוחות לרוכבי אופניים חשמליים בשנת 2022.
נתונים מעניינים נוספים בערים וביישובים
• ברהט נרשם דוח אחד בלבד לרוכב אופניים חשמליים בשנת 2022.
• בראשון לציון נרשמו שלושה דוחות בלבד לרוכבי אופניים חשמליים בשנת 2022 (ירידה מ-52 דוחות בשנת 2021).
• בנס ציונה נרשמו ארבעה דוחות לרוכבי אופניים חשמליים בשנת 2022.
• באלעד נרשמו 18 דוחות לרוכבי אופניים חשמליים בשנת 2022.
• במודיעין-מכבים-רעות נרשמו 58 דוחות לרוכבי אופניים חשמליים בשנת (ירידה מ-128 דוחות בשנת 2021)
• בכפר סבא נרשמו 94 דוחות לרוכבי אופניים חשמליים בשנת 2022.
• בגבעתיים נרשמו 234 דוחות לרוכבי אופניים חשמליים בשנת 2022.
• בפתח תקוה נרשמו 273 דוחות לרוכבי אופניים חשמליים בשנת 2022.
עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק אמר: "מרכזי הערים הפכו למקום שמפחיד להסתובב בו. רוכבי אופניים חשמליים רבים מצפצפים על החוק, רוכבים על המדרכה, עוברים באור אדום, ומסכנים את עצמם כאשר הם רוכבים ללא קסדה. אל מול המציאות הזו מדינת ישראל לא הוסיפה שוטר אחד כדי להילחם בתאונות שבהם מעורבים רוכבי אופניים חשמליים. הירידה הרצופה בכמות הדוחות שהמשטרה רושמת לרוכבים היא תוצאה ישירה של מחסור חמור במספר השוטרים ובמספר הניידות. כשרוכבים לא רואים כמעט שוטרים הם מרשים לעצמם לסכן את כולנו. היעדר נוכחות משטרתית בכבישים וברחובות מייצרת תחושה של הפקרות אשר עלולה גם לעלות בחיי אדם. הדרך להחזיר את הביטחון להולכי הרגל וגם לצמצם את מספר הנפגעים הגבוה בתאונות עם כלים חשמליים היא באמצעות חיזוק הנוכחות המשטרתית בכבישים ויצירת אווירה הרתעתית שתמנע עבירות תנועה".