מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 23°c
חיפה 23°c
ירושלים 23°c
בית שמש 24°c
בני ברק 27°c
אשדוד 26°c
י"ג תשרי התשפ"ה | 15.10.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 23°c
חיפה 23°c
ירושלים 23°c
בית שמש 24°c
בני ברק 27°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

פסק דין חסר תקדים: עשיתם לייק? סגרתם חוזה

בית משפט בקנדה קובע שהאימוג'י עם אגודל כלפי למעלה, תקף בדיוק כמו חתימה והורה לחקלאי לשלם מעל 60,000 דולר עבור חוזה שלא מומש. "לא הספקתי לעיין בחוזה הפשתן ורק רציתי לציין שאכן קיבלתי את הודעת הטקסט שלו" אמר המוכר

פסק דין חסר תקדים: עשיתם לייק? סגרתם חוזה
אילוסטרציה צילום: pixabay

שופט קנדי קבע שהאימוג'י של "האגודל למעלה" תקף בדיוק כמו חתימה, וקבע כי בתי משפט צריכים להסתגל ל"מציאות חדשה" של איך אנשים מתקשרים אחד עם השני, כאשר הוא הורה לחקלאי לשלם 82,000 דולר קנדי (61,442 דולר אמריקאי) עבור חוזה לא ממומש.

בית המשפט בססקצ'ואן פרובינציה בקנדה, פסק כי חקלאי ששלח הודעת טקסט בתפוצה ללקוחות במרץ 2021, תוך פרסום שהחברה מעוניינת לקנות 86 טון פשתן במחיר של 17 דולר קנדי (12.73 דולר אמריקאי).

הקונה, קנט מיקלבורו, שוחח בטלפון עם החקלאי כריס אצ'טר ושלח הודעה בנוגע לחוזה למסירת הפשתן בנובמבר הקרוב, וביקש מהחקלאי "נא לאשר את חוזה הפשתן" בהודעה. אצ'טר, הגיב באימוג'י מורם. אבל לא סיפק את הפשתן בנובמבר האחרון, ובינתיים מחירי היבול עלו.

מיקלבורו ואצ'טר הגיעו לבית המשפט על משמעות האימוג'י. הקונה הראה חוזים קודמים שאושרו בהודעת טקסט, מה שהצביע על כך שהאימוג'י אומר שאצ'טר מסכים לתנאי החוזה. אבל אצ'טר אמר שהאימוג'י מעיד רק שהוא קיבל את החוזה ההודעות הטקסט. "לא הספקתי לעיין בחוזה הפשתן ורק רציתי לציין שאכן קיבלתי את הודעת הטקסט שלו".

השופט דחה את החששות לפיהם מתן אפשרות לאמוג'י אגודל להצביע על אישור יביא לפרשנויות חדשות של אימוג'ים אחרים, כולל 'חבטה באגרוף' ו'לחיצת יד'. השופט אמר "לא יכול (וגם לא צריך) לנסות לבלום את גל הטכנולוגיה והשימוש הנפוץ" באימוג'י.

"נראה שזו המציאות החדשה בחברה הקנדית ובתי המשפט יצטרכו להתמודד עם האתגרים החדשים שעלולים לצוץ משימוש באימוג'ים וכדומה".

בחדרי חרדים

 צבע אדום