מבזקים +
תל אביב 23°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 23°c
בית שמש 23°c
בני ברק 33°c
אשדוד 23°c
כ"ה אלול התשפ"ד | 28.09.2024
תל אביב 23°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 23°c
בית שמש 23°c
בני ברק 33°c
אשדוד 23°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

הרמטכ"ל: מדורה באיילון לא כמו בקת"ב לבית פלסטיני

ראשי הרשויות ביהודה ושומרון נפגשו עם הרמטכ"ל הרצי הלוי ביום חמישי, פגישה שהוגדרה כסוערת וטעונה | הלוי התבטא ואמר: "מתנגד להדלקת מדורות באיילון, אך לא שם את זה בקו אחד עם זריקת בקבוק תבערה לתוך בית פלסטיני" | וגם ניצל הזדמנות להסביר את דבריו על אביתר

הרמטכ"ל: מדורה באיילון לא כמו בקת"ב לבית פלסטיני
הרמטכ"ל עם ראשי רשויות ביו"ש צילום: דובר צה"ל

ביום חמישי נפגש הרמטכ"ל רב אלוף הרצי הלוי עם ראשי הרשויות ביהודה ושומרון לשיחה שהוגדרה כסוערת ושנערכה שעות בודדות אחרי הפיגוע בכניסה ליישוב קדומים שבו נרצח לוחם סיירת גבעתי, סמ"ר שילה יוסף אמיר הי"ד.

לפי הדיווח של כרמן דנגור ב'כאן 11', רוב השיחה התמקדה בגל הטרור, ובתחושות הקשות של התושבים לנוכח העלייה החדה במספר הפיגועים ביהודה ושומרון. ראשי הרשויות הביעו הערכה, אבל גם ביקורת, על האופן שבו צה"ל מתמודד עם הטרור הגואה תחת פיקודו של הרמטכ"ל הלוי.

עוד מדווחת דנגור כי השיחה עסקה גם בנושאים אחרים, בהם ההתפרעויות האלימות וההצתות שביצעו יהודים במספר כפרים פלסטינים לאחרונה.

אחד מראשי הרשויות אמר: "זה שאנשים לוקחים את החוק לידיים - זה מגיע מתסכול, אחרי עוד פיגוע ועוד פיגוע. תוסיף לזה את מה שקורה במחאה - שרואים שאפשר לשרוף מדורות באיילון - ולא קורה כלום".

לאמירה הזו הגיב הרמטכ"ל הרצי הלוי: "אני מאוד מתנגד להדלקת מדורות באיילון - בלי קשר לדעתו הפוליטית של מי שמדליק אותן. אבל אני גם לא שם את זה בקו אחד עם מי שזורק בקבוק תבערה לתוך בית פלסטיני שיש בו ילדים. פה זה סכנת חיים ופה לא סכנת חיים. שניהם דברים פסולים, אבל אני לא שם אותם בקו אחד".

הרמטכ"ל התייחס גם למאחז אביתר - אליו עלו מאות צעירים אחרי הפיגוע הרצחני סמוך לעלי, ועשרות מהם עדיין נמצאים בו. הרמטכ"ל הכחיש שאמר לפני מספר חודשים שהמאחז הזה הוא סכנה ביטחונית והסביר את דבריו: "במיקום של אביתר, מבחינה ביטחונית, יש הגיון רב. לא אמרתי שהמקום עצמו הוא סכנה, נהפוך הוא. דיברתי על כך שלא נכון לעלות לאביתר בתקופה מתוחה לקראת הרמדאן. לעומת זאת, חומש - מבחינה ביטחונית, מאתגר אותנו. המשמעות של לאבטח את חומש - לעומת מקומות אחרים, היא בעייתית".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום