מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 23°c
חיפה 23°c
ירושלים 23°c
בית שמש 24°c
בני ברק 27°c
אשדוד 26°c
י"ג תשרי התשפ"ה | 15.10.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 23°c
חיפה 23°c
ירושלים 23°c
בית שמש 24°c
בני ברק 27°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

חרדים עתרו לשאת נשק בבית הכנסת, השופט דחה

שופט בניו יורק דחה עתירה של יהודים חרדים המבקשים לשאת נשק בבתי הכנסת. בניו יורק חל איסור להכניס נשק לבית כנסת או כל מבנה דתי אחר ולא משנה מאיזה דת. השופט דחה בקשה לצו מניעה ראשוני. הארגון היהודי הודיע שיערער על ההחלטה

חרדים עתרו לשאת נשק בבית הכנסת, השופט דחה
מטווח צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שופט מחוזי בארה"ב, ורנון ברודריק, ממונה קבע כי חל איסור מוחלט על נשיאת נשק ברישיון בכל מקומות הפולחן (בתי כנסת) ודחה תביעה שהוגשה על ידי לובי נשק יהודי נגד האיסור.

פסק הדין הגיע כתגובה לתביעה נגד החוק של ניו יורק שמגדיר את כל בתי התפילה, כולל בתי הכנסת, כ"מקומות רגישים", שבהם אסורה החזקת נשק אזרחי. השופט ברודריק דחה בקשה לצו מניעה ראשוני, התומך ביכולתה של המדינה להסדיר כלי נשק בבתי תפילה (מכל הדתות) בהתבסס על חוק תקנות נשק.

בחוות דעתו קבע השופט ברודריק: "קיים תיעוד היסטורי כדי לתמוך בקביעה כי בתי תפילה הם מקומות רגישים, שבהם אסור מבחינה חוקתית למדינה להסדיר נשיאת כלי נשק" הוא הצביע הן על חוקים ספציפיים האוסרים נשיאת נשק בכנסיות, והן על תקנות רחבות יותר מלפני שנים רבות שהגבילו נשיאת הנשק בציבור, הכולל מקומות פולחן.

הלובי היהודי הגיב על ההחלטה: "לא נאפשר לניו יורק להפר את החוקה או להתייחס אלינו אחרת בגלל הדת שלנו. לא נתפרק מנשקנו במקומות פולחן. לא נבחר בין הגנה עצמית לבין אורח חיים דתי. ניו יורק תיקח אחריות על כך, אנחנו נערער על החלטה בית המשפט העליון".

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', מועדון הנשק היהודי של מדינת ניו יורק הגיש באוקטובר האחרון תביעה נגד המדינה בגין איסור לשאת נשק חם בתוך בית כנסת או מקום תפילה אחר. המדינה קבעה כי בתי כנסת נכללים בקטגוריית "אתרים רגישים" שבהם אסור להכניס אקדחים.

המועדון פרסם את ההודעה הבאה לתקשורת בזמן הגשת התביעה: "מדינת ניו יורק רוצה שאזרחים דתיים יבחרו בין שתי זכויות; הזכות לעסוק בדת באופן חופשי כפי שנקבע בתיקון הראשון, והזכות לשאת נשק חם כפי שנקבע בתיקון השני. היא אינה מאפשרת לאזרחים דתיים, שומרי חוק, לעסוק בו-זמנית הן בחופש הדת והן בזכות לשאת נשק, מבלי לתייג אותם כפושעים. חוק חדש זה פוגע בזכויות התיקון הראשון של בעלי נשק חוקי, כמו גם בזכויות התיקון השני של אנשים דתיים".

בחדרי חרדים

 צבע אדום