מבזקים +
תל אביב 30°c
באר שבע 33°c
חיפה 29°c
ירושלים 30°c
בית שמש 30°c
בני ברק 31°c
אשדוד 30°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 30°c
באר שבע 33°c
חיפה 29°c
ירושלים 30°c
בית שמש 30°c
בני ברק 31°c
אשדוד 30°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

אמסלם: "אהוד ברק מזמן כבר היה צריך להיות בחדרי החקירות"

השר דודי אמסלם תקף את היועמ"שית בהרב מיארה ואמר: "היא לא ראויה לתפקיד והיא אף פעם לא הייתה". על ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק אמר אמסלם: "הוא צריך להיות בחדרי חקירות"

אמסלם: "אהוד ברק מזמן כבר היה צריך להיות בחדרי החקירות"
במליאת הכנסת צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

השר דודי אמסלם אמר הערב (שבת) בראיון לתוכנית 'פגוש את העיתונות' ב'ערוץ 12' כי במידה והדבר היה תלוי בו – היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה לא הייתה נשארת בתפקידה עוד מרגע הקמת הממשלה הנוכחית.

לדברי אמסלם: "היא לא ראויה לתפקיד והיא אף פעם לא הייתה. אני חושב שאם היה לה קצת כבוד עצמי, היא הייתה שמה את המפתחות והולכת".

אמסלם, הסביר בריאיון את הסיבה שלדעתו חוק היועמ"שים הוא הכרחי: "אני מאמין שהעם בחר את הממשלה כדי למשול ולהנהיג, דבר שלא קורה כבר 75 שנה. בליכוד אנחנו לא מצליחים למנות פקיד ולא יכולים לייצר החלטה. אני במשך 3 חודשים וחצי מנסה למנות מנכ"ל, אך מר גיל לימון לא נותן לי".

אמסלם הוסיף: "מאז קום המדינה ועד היום הימין לא שולט בכלל. אין פקידים כמעט שיש להם עמדות ימניות, אין ליכודניקים. יותר מחצי העם הוא ליכודניק".

לדבריו, "המינוי של מנדלבליט היה תקלה חמורה. חלק גדול מהטעויות הקריטיות שאתה עושה זה דווקא מהאנשים שאתה ממנה, שקרובים אליך, והם מתהפכים עליך. זה הסיפור".

היועץ המשפטי הקודם ויינשטיין כתב מסמך ובו ציין שמנדלבליט עבר עבירה פלילית והוא לא ראוי לתפקיד ברמה המקצועית אבל את המנכ"ל שלי סוויסה הם מעכבים בגלל איזו ועדת משמעת לפני 40 שנה ואת מנדלבליט מעבירים כי הוא חלק 'מהקבוצה'".

אמסלם התייחס למחאה נגד הרפורמה ואמר: "במדינת ישראל כבר 6 חודשים יש הפרות סדר המוניות, אין דבר כזה בעולם . יש פה כאוס. מפקד משטרת תל אביב מחליט לא לטפל בזה. אין מודיעין, אין מעצרים בלילות, אין חקירות של אהרן ברק ואהוד ברק. כואב לכם? תפגינו. כמו שהפגינו עד היום במדינת ישראל. אבל למה הפרות סדר? זו הפקרות".

לטענת אמסלם, "תפקיד השר זה להתוות מדיניות ולפקח שיש סדר במדינה. אין שלום בהפרות סדר. יש פה אנרכיה, יש פה קריאת תיגר על שלטון החוק ולכן צריך לפזר את המפגינים".

אמסלם הוסיף כי יש לעצור בדחיפות את ראשי המחאה. "אהוד ברק להערכתי, מזמן כבר היה צריך להיות בחדרי החקירות. אין אדם במדינה שלא חושב ככה, כולל הוא עצמו. אבל הוא יודע שאף אחד לא יעשה לו את זה בגלל שהוא מעל החוק".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום