מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 23°c
חיפה 23°c
ירושלים 23°c
בית שמש 24°c
בני ברק 27°c
אשדוד 26°c
י"ג תשרי התשפ"ה | 15.10.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 23°c
חיפה 23°c
ירושלים 23°c
בית שמש 24°c
בני ברק 27°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

עשויה לשנות את המלחמה: זלנסקי מצפה לפגישת נאט"ו השבוע

אוקראינה נושאת עיניה לקראת ועידת הפסגה של נאט"ו שתתקיים במהלך השבוע הקרוב | עוד קודם לכן הוא נחת בטורקיה לקידום עסקת תבואה וחילופי שבויים

עשויה לשנות את המלחמה: זלנסקי מצפה לפגישת נאט"ו השבוע
נשיא אוקראינה זלנסקי צילום: לשכת הנשיא

נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, נמצא בסיור במדינות נאט"ו בטרם נציגי הברית הצבאית יפגשו בליטא בשבוע הבא לפסגה המרכזית. ביום שישי נחת בטורקיה לשיחות עם עמיתו רג'פ טאיפ ארדואן, זלנסקי עשוי לדון בעסקת התבואה שתבצע דרך הים השחור ובחילופי שבויים.

במקביל, הפסגה של נאט"ו בשבוע הבא אמורה לתת לאוקראינה צפי ברור לגבי החברות העתידית בברית, אמרה נשיאת סלובקיה סוזנה קפוטובה לאחר שאירחה את זלנסקי בברטיסלבה. קפוטובה אמרה במסיבת עיתונאים לצד זלנסקי כי חברותה של אוקראינה היא שאלה של "מתי", לא "אם".

זלנסקי אומר שהוא מצפה לאחדות בין המדינות החברות בנאט"ו בפסגה בשבוע הבא בווילנה. הוא הוסיף כי הוא רוצה צעדים קונקרטיים בדרכה של אוקראינה להצטרפות לברית. בנאום במסיבת עיתונאים משותפת עם נשיא סלובקיה, אמר המנהיג האוקראיני כי הוא גם מצפה שפסגת נאט"ו תדון בחבילות הגנה נוספות לקייב ובערובות ביטחוניות.

נאט"ו מכינה חבילת סיוע נוספת של 545 מיליון דולר לאוקראינה, אומר המזכ"ל שלה, ינס סטולטנברג. "מדינות נאט"ו מכינות חבילת חירום חדשה של סיוע לאוקראינה, לרבות דלק, חלקי חילוף, אספקה ​​רפואית, ציוד מוקשים וגשרי פונטון, תמורת 500 מיליון יורו", אמר סטולטנברג במסיבת עיתונאים בבריסל. סטולטנברג הוסיף כי הברית גם סיפקה לאוקראינה "סיוע בבניית בתי חולים צבאיים".

בחדרי חרדים

 צבע אדום