מבזקים +
תל אביב 30°c
באר שבע 33°c
חיפה 29°c
ירושלים 30°c
בית שמש 30°c
בני ברק 31°c
אשדוד 30°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 30°c
באר שבע 33°c
חיפה 29°c
ירושלים 30°c
בית שמש 30°c
בני ברק 31°c
אשדוד 30°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

גלנט: יעדי המבצע הושגו, נערכים אל מול איראן

שר הביטחון יואב גלנט התייחס לסיום הפעולה של צה"ל בג'נין ואמר: "החל מהבוקר יש לצה"ל ולשב"כ חופש פעולה אחר בג'נין". גלנט הוסיף: "יעדי המבצע הושגו במלואם". לדבריו, "אנחנו בווקטור ראשי לכיוון היערכות אל מול איראן ולכן אנחנו פועלים בעזה לפני חודשיים ובמבצע מול ג'נין"

גלנט: יעדי המבצע הושגו, נערכים אל מול איראן
השר יואב גלנט נואם צילום: ניקול לסקבי, משרד הביטחון

שר הביטחון יואב גלנט התייחס היום (רביעי) בתדרוך לכתבים הצבאיים לפעולת צה"ל בג'נין שהסתיימה אמש ואמר: "סיימנו מבצע שמוקד נגד ארגוני הטרור במחנה הפליטים ג'נין, מדובר על ארגונים שונים עם מכנה משותף. פגענו ב-48 השעות האחרונות משמעותית בתשתיות ייצור הטרור, והפלנו את מפעל ייצור הטרור שהוקם בג'נין".

לדברי גלנט, "מדובר בעשרות רבות של אתרים שבהם היו: בתי מלאכה לייצור מטענים, מעבדות, אתרי אחסנה וגם אמצעי אבטחה ששמרו על הכניסות למחנה, וניסו לנטר את הפעילויות השגרתיות. היו שם סליקים, ומנהרה. עצרנו הרבה מאוד מעורבים בטרור ופגענו בהם. מבחינת היעדים - יעדי המבצע הושגו במלואם, החל מהבוקר יש לצה"ל ולשב"כ חופש פעולה אחר בג'נין".

השר גלנט הוסיף: "עשינו מבצע דו חטיבתי למעשה, בפיקוד האוגדה, כדי שזה יאפשר לנו את היכולת להפעיל בעתיד כוחות יותר קטנים, עד למצב שצוות לוחמים יוכל לנוע בסמטאות ג'נין ולבצע את משימתו, במקום שאי אפשר היה לעשות את זה קודם עם גדוד ועם חטיבה.

ההפתעה הושגה בזכות תקיפה אווירית מפתיעה על החמ"ל, סד"כ גדול של כוחות עם איכויות גבוהות שבאו מכיוונים שונים בו זמנית וליווי אווירי של פלטפורמות לא מאוישות שאפשרו פגיעה, וגם מעקב אחרי מה שנדרש. בפועל, למרות כל הדיבורים בטיקטוק, ברגע האמת המחבלים בג'נין בחרו להסתתר או לברוח".

עוד אמר שר הביטחון: "המצב של היומיים האחרונים מוכיח שלא מדובר פה על איזשהו צבא או מליציות, מדובר על מחבלים שנלחמים בעבור כסף או בשביל להראות לחברים שלהם ולסביבה שהם גיבורים. רובם עזבו את מקום מושבם, ואלה שנשארו, הסתתרו במקומות שבהם הם מוגנים על ידי האוכלוסייה האזרחית, כמו בתי חולים ובסביבה של ילדים. אני חושב שזה דבר שמעיד יותר מכל על הפחדנות ועל חוסר אומץ הלב שהם ניסו להפגין כלפי חוץ.

צריך לדעת שהידיים הן ידיים פלסטיניות, בעיקר של הג'יהאד האסלאמי שהוא הגורם היותר דומיננטי במחנה הפליטים של ג'נין, אבל יש גם אחרים. אבל המימון הוא מימון איראני. באופן כללי, אנחנו מזהים תקופה ארוכה של ניסיונות איראנים לקדם טרור מיהודה ושומרון באמצעות מימון, אכוונה, ניסיון שינוע של אמצעי לחימה״.

כמי שמכיר שנים גם את גזרת ג'נין וגם את גזרת עזה אני יכול לראות עדויות לחקיינות של אמצעים שמקורם בעזה, חמ"לים, מטעני נפץ, הטמנות של מוקשים רבי עוצמה אבל פרימיטיביים שמבוססים על דודי שמש או על דברים דומים, הם דברים שפגשנו אותם לפני 20 שנה בעזה, רק שאז הטמינו אותם בחול ועכשיו היו צריכים להטמין אותם באספלט".

שר הביטחון הבהיר בנוסף: "כל מחבל שיחזור למחנה הפליטים שבג'נין לא יזהה אותו, מבחינתו זה כבר לא מקום מוגן, תחושת הרדיפה תלווה אותם. מבחינתנו, זה לא סוף פסוק, איפה שפעלנו בעוצמה, נפעל אחרי זה בכל עוצמה שתידרש במקום ספציפי או על כל מחנה הפליטים.

למעשה אם אני מחבר את הפעולה הזו לפעולה של לפני חודשים כנגד ג'יהאד האסלאמי בעזה, יש ביניהם קו מקשר, הקו המקשר הוא הנחיות שנתתי ביום הראשון בתפקידי כנגד הטרור, מהלכים יוזמים והתקפיים. אנחנו נוקטים בקו התקפי ויוזם והולכים למקומות שמהם הם פועלים, כך עשינו בג'נין. יש לנו יכולת להעתיק את זה למקומות אחרים, גם בשיטות משתנות, גזור הדבק, ומה שיהיה אחרת בפעולה שלנו, שהיא תבוא כנגד מי שפועל נגדנו, באופן מפתיע והיכן שאנחנו נחליט".

גלנט התייחס לשיתוף הפעולה של מערכת הביטחון ואמר: "זו הזדמנות להגיד שהרמטכ"ל, ר' השב"כ וכל מי שכפוף להם, פועלים בשיתוף פעולה מלא, מגלים מנהיגות, יצירתיות, חכמה ואומץ לב גם בביצוע, גם בקבלת ההחלטות וכל המערכת הזאת היא מערכת שפועלת בצורה אחידה, מראש הממשלה דרך שר הביטחון, עבור לראשי הארגונים והכוחות הפועלים.

למעשה בזכות מה שעשינו עכשיו יתאפשר לנו להגיע גם לחוליות הבאות שיהיו הרבה יותר חשופות עכשיו, ואני גם לא פוסל אפשרות שכאלה שבעבר לחמו יסגירו את עצמם למנגנונים הפלסטינים, כפי שקרה בשכם בעבר ויכול לקרות גם כאן".

גלנט שיבח את הלוחמים ואמר: "הלוחמים פעלו באומץ לב באפון מקצועי, עמדו במשימותיהם בצורה מעוררת הערכה, אני בעניין הזה אומר - כל הכבוד לצה"ל״.

לסיום אמר: "אנחנו בווקטור ראשי לכיוון היערכות אל מול איראן ולכן אנחנו פועלים בעזה לפני חודשיים, במבצע של חמישה ימים או במבצע של יומיים מול ג'נין עכשיו, בהגדרה הצבאית זו ״אבטחת אגף״. למעשה נטרלנו את המוקש בג'נין, פינינו את המוקש בעזה ואנחנו ממשיכים״.

התקרית שהייתה בסיום המבצע עם מותו של לוחם אגוז - רב סמל דוד יהודה יצחק, היא תקרית קשה. צה"ל בוחן את הדברים, נלמד בדיוק מה קרה ואיך התרחשו הדברים. אני רוצה להביע צער עמוק על נפילתו של רב סמל דוד יהודה יצחק ולשלוח תנחומים חמים וכנים למשפחתו", כך גלנט.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום