מבזקים +
תל אביב 30°c
באר שבע 33°c
חיפה 29°c
ירושלים 30°c
בית שמש 30°c
בני ברק 31°c
אשדוד 30°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 30°c
באר שבע 33°c
חיפה 29°c
ירושלים 30°c
בית שמש 30°c
בני ברק 31°c
אשדוד 30°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

אושר בטרומית: הסדרת הטיפול באמצעות אמנויות

החוק של ח"כ יעקב אשר וח"כים נוספים להסדרה מקצועית של הטיפול באומנויות אושר בטרומית במליאת הכנסת. בחוק של ח"כ אשר נוסף סעיף להכרה גם בבוגרות לימודים אקוויוולנטיים בפיקוח גורמי המקצוע המוסמכים, מבלי להזדקק ללמוד דווקא באוניברסיטאות

אושר בטרומית: הסדרת הטיפול באמצעות אמנויות
ח"כ יעקב אשר נואם במליאה צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת חוק הסדרת העיסוק במקצועות הבריאות, תיקון - טיפול באמצעות אמנויות, התשפ"ג 2022. 23 חברי כנסת תמכו בהצעה ללא מתנגדים והיא תועבר לוועדת הבריאות.

החוק של ח"כ יעקב אשר וחכי"ם נוספים להסדרה מקצועית של הטיפול באומנויות, שאושר פה אחד במליאה, כאשר בחוק של ח"כ אשר נוסף סעיף להכרה גם בבוגרות לימודים אקוויוולנטיים בפיקוח גורמי המקצוע המוסמכים, מבלי להזדקק ללמוד דווקא באוניברסיטאות.
 
טיפול באמצעות אמנות הוא שם כולל למקצועות שבהם נעשה שימוש בתהליכי יצירה והבעה אמנותיים בטיפול בהפרעות נפשיות, התנהגותיות והתפתחותיות. המקצועות כוללים טיפול באמנות חזותית, טיפול במוסיקה, טיפול בתנועה ומחול, דרמה תרפיה, פסיכודרמה ועוד כאשר עד כה התחום לא הוסדר בחוק כך שישנם המטפלים למרות שלא הוכשרו באופן מוסדר מעולם.
 
הסדרת המקצוע של המטפלות באמצעות אומנויות נעשית לאור דרישת בג"ץ משנת תשס"ח, אלא שבהליך הראשוני הוא כלל אקדמיזציה של החוק והתנאי לעסוק בו היה שהמטפלות יהיו בעלת תואר שני אקדמאי, דבר שעלול להביא להדרתן של מאות נשים למרות שהשתלמו בלימודים אלו באופן המקצועי ביותר, ובכך גם לצמצום משמעותי במספר המטפלות בציבור החרדי.
 
נשים אלו, שבעקבות הוראת גדולי ישראל נמנעות מללכת ללימודים אקדמאים, עשו זאת במסגרת מסלולי לימוד שעמדו בכל הדרישות של התכנים ומספר שעות הלימוד. הצעת החוק של ח"כ יעקב אשר תביא לקידום ההסדרה של מקצוע זה באופן של לימודים אקוויוולנטיים, ובכך יוכלו להיכנס באופן מיידי מאות נשים בוגרות לימודי תעודה לשוק העבודה, דבר שיסייע בצמצום העומס האדיר שיש ברשימות ההמתנה למטפלות באמנות בציבור החרדי.
 
בנאומו בכנסת אמר ח"כ יעקב אשר כי "כלל ידוע בעולם הפסיכולוגיה והטיפול שיש חשיבות עצומה שהמטפל יבוא מעולמו של הילד, שיכיר את שפתו ואת הקשיים עמם הילד מתמודד, כך ההתחברות מהירה והטיפול ממוקד ויעיל בהרבה. המחסור החמור במטפלות מהציבור החרדי הוא בעיה קשה שפוגעת קודם כל באיכות הטיפול הנדרשת".


 
לדבריו, "יש חלון זמן קצר לטיפול בילדים. אם הילד לא מטופל בזמן עלולה להיווצר הידרדרות והוא עלול להגיע למצב של נוער בסיכון או אף להיגרר לבעיות התפתחותיות. ככל שהטיפול מוענק בזמן, כך גדלים הסיכויים לשפר את יכולותיו של הילד. החוק יביא להסדרת התחום ולהכשרה של עוד ועוד מטפלות ובכך יקל על העומס הקיים בתחום זה".
 
אשר הדגיש כי "יש להנגיש את התחום לכל המגזרים, הטיפול באומנויות אמור לשרת את כולם, גם את החרדים וגם את הערבים. עלינו למצוא את הדרך האקוויוולנטית להסדיר חלופת לימודים שתעמוד תחת פיקוח מקצועי הכי חזק שיש, אך מנגד לא לחייב שהם יהיו דווקא באוניברסיטה".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום