מרדכי הלפרין: באופן חמור, משפחת קוגן בישראל לא עודכנה לא מהמוסד ולא ממשרד החוץ ולמעשה מאף גוף ממשלתי כלשהו על מה שהתרחש עם צבי - אלא שמעה על כך מהתקשורת. כעת חוברו עם החמ"ל במשרד החוץ.
נתונים מסקרנים: כמה רכבים רוכשים הישראלים?
מנתונים שמפרסם איגוד יבואני הרכב הישראלי, עולה כי שוק הרכב הישראלי סוגר חצי שנה חזקה במיוחד
מכירות רכב חדש בישראל נמצאות במגמת עליה. כך עולה מנתונים שמפרסם איגוד יבואני הרכב הישראלי. לפי עיקרי הנתונים, שוק הרכב הישראלי סגר 174,336 מסירות של רכבים חדשים בחצי השנה האחרונה. זוהי עליה נאה של 9.7% ביחס לשנה שעברה שבששת חודשיה הראשונים נמסרו 158,850 מכוניות חדשות.
איגוד יבואני הרכב מנתח את מסירות הרכב לפי כמה קבוצות והחשובה בהן היא קבוצת המותגים, כלומר איזה מותג רכב מכר הכי הרבה בישראל. התשובה היא "יונדאי". זו מסרה 29,385 מכוניות חדשות במחצית הראשונה של 2023.
מובילה את קבוצת הרכב החשמלי. BYD ATTO3 נושקת ל-10,000 מסירות • קרדיט: רוני נאק
הנתונים האלה מתייחסים לכלל המסירות, כולל גם מוניות ולפיהם יוצא שבמקום השני נמצאת היצרנית האחות של יונדאי- קיה הקוריאנית עם 21,514 מסירות של רכבים חדשים. את המקום השלישי לקחה טויוטה עם 16,845 מסירות. אחריה במקום הרביעי עוד יצרנית יפנית: מאזדה עם 10,156 מסירות.
במקום החמישי סינית ראשונה וגם חשמלית ראשונה: BYD עם 9,698 מסירות. אחרי BYD במקום השישי נמצא יצרן רכב אירופי ראשון ברשימה: סקודה, שמסרה בישראל בששת החודשים הראשונים 8,976 מכוניות ובמקום השביעי עוד סינית, אבל כזו שלא מוכרת בכלל בישראל רכב חשמלי: צ'רי מסרה בארץ 8,166 מכוניות. את המקום השמיני לוקחת מיצובישי עם 6,426 מכוניות ואחריה סוזוקי היפנית במקום תשיעי עם 4,230 מכוניות. ואת עשרת הראשונים סוגרת פיג'ו הצרפתית עם 5,037 מסירות.
הנתונים של איגוד יבואני הרכב מסכמים גם כמה מכוניות חשמליות נמסרו בישראל בששת החודשים האחרונים ולפיהם החשמלית הנמכרת ביותר בארץ בפער ניכר מכל השאר היא BYD עם 9,698 מכוניות חשמליות שנמסרו בישראל מתחילת השנה האזרחית. המקום השני שייך לג'ילי עם 4,492 מסירות. במקום השלישי מתחילת השנה אנו מוציאם את טסלה, עם 3,298 מסירות ואילו במקום הרביעי קצת אחרי טסלה נמצאת יונדאי עם 3,134 מסירות.