מבזקים +
תל אביב 23°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 23°c
בית שמש 23°c
בני ברק 33°c
אשדוד 23°c
כ"ה אלול התשפ"ד | 28.09.2024
תל אביב 23°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 23°c
בית שמש 23°c
בני ברק 33°c
אשדוד 23°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

יש לכם טיסה מחר בזמן המחאות? אלו ההנחיות

במשטרה נערכים לעשרות נקודות מחאה מחר ולא רק בנתב"ג אלא גם מחוץ לבתיהם של אישים פוליטיים. המפכ"ל קיים הערכת מצב והתריע: "חסימת צירי תנועה מסביב לנתב"ג ובתוכו ובאזורים של מתקנים אסטרטגיים וביטחוניים עלולה להביא לאסון באירוע חירום" | ברשות שדות התעופה מפרסמים הנחיות לטסים מחר

יש לכם טיסה מחר בזמן המחאות? אלו ההנחיות
חרדחים בנתב"ג צילום: אריה לייב אברמס, פלאש 90

מפכ״ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי קיים הערב (ראשון) ישיבת הערכת מצב לקראת שורת המחאות הצפויות להתקיים מחר (שני) ברחבי הארץ ובדגש על אזור שדה התעופה בן גוריון.

המפכ"ל הדגיש את מימוש זכות המחאה כאבן יסוד במדינה דמוקרטית. עם זאת התריע מכך שחסימת צירי תנועה מסביב לנתב"ג ובתוכו ובאזורים של מתקנים אסטרטגיים וביטחוניים עלולה להביא לאסון באירוע חירום. וציין כי משטרת ישראל תנהג באפס סובלנות לפגיעה בסמלי שלטון, בתשתיות ובשוטרים.

משטרת ישראל נערכת לקראת עשרות נקודות מחאה שצפויות להתקיים מחר בכל הארץ כולל בבתי אישים.

בתוך כך, הנהלת רשות שדות התעופה סיימה הערב דיון היערכות למחאות הצפויות מחר בנמל התעופה בן גוריון על ידי מתנגדי הממשלה. הדיון עסק בשמירה על לוח הטיסות וצמצום ואי פגיעה בציבור הטסים מנמל התעופה.

דלפקי ה'צ'ק אין' לטיסות יפתחו כמתוכנן - 3 שעות לפני מועד הטיסה. כמו כן, הרשות תגברה את כח האדם בטרמינל במטרה לסייע לנוסעים.

ברש"ת ציינו: "אנו ממליצים לציבור הנוסעים לעשות צ'ק אין מוקדם באמצעות האינטרנט (ככל שניתן) ולהגיע לנמל התעופה ברכבת ישראל ובתחבורה ציבורית וכאמור 3 שעות בלבד לפני מועד הטיסה". עוד צוין "אנו מבקשים להימנע מהגיע לנתב"ג ללא צורך על מנת למנוע עומס מיותר".

כמו כן, הנהלת רשות שדות התעופה קוראת שלא לפגוע בנוסעים ולאפשר תנועה סדירה וחופשית בכבישי נתב"ג. ברשות מדגישים כי נמל התעופה הוא מקום שונה מכל מקום אחר ומדובר באזור עם רגישות מבצעית גבוהה מאוד, 24/7, הנוגעת ישירות לחיי אדם. המעבר משגרה לחירום יכול להתרחש בתוך דקות, וראינו זאת במוצ"ש האחרון. במקרה של חירום תעופתי מוזנקים לנתב"ג עשרות אמבולנסים, רכבי חירום, הצלה ובטחון מכל רחבי גוש דן וירושלים. חסימת דרכי הגישה לנתב"ג והכבישים בתוך שדה התעופה, ולא משנה מה הסיבה, עלולה להסתיים באסון.

יצוין כי מחר (שני) יעברו בנתב"ג 88,450 נוסעים ב-536 תנועות נחיתות והמראות - 44,859 מהם יוצאים מהארץ, לעומת 43,490 שייכנסו ארצה. מחר בין השעה 17:00 אחר הצהריים לחצות ליל יעברו 27 אלף נוסעים בסך הכל.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום