מבזקים +
תל אביב 23°c
באר שבע 21°c
חיפה 24°c
ירושלים 23°c
בית שמש 23°c
בני ברק 32°c
אשדוד 23°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 23°c
באר שבע 21°c
חיפה 24°c
ירושלים 23°c
בית שמש 23°c
בני ברק 32°c
אשדוד 23°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

היום בערב: הילולת האור החיים הקדוש בהר הזיתים

מנכ"ל מועצת בתי העלמין הרב צוריאל קריספל: 'לרווחת הציבור הותקנו השנה אזורים עם צל כדי שהציבור יוכל להתפלל בצורה נוחה'

היום בערב: הילולת האור החיים הקדוש בהר הזיתים
הילולת האור החיים צילום: דוברות המשטרה

הושלמו כל ההכנות לקרת עלייתם של עשרות אלפי מתפללים להשתתף מחר בהילולת האור הקדוש זיע"א בהר הזיתים. במועצת בתי העלמין מציינים כי העלייה לציון תתאפשר בתחבורה ציבורית בלבד. התחבורה תחל לפעול היום בשעות אחר הצהרים ועד השעה 1:30 בלילה. וכן לאורך כל יום ההילולא מחר.

השנה לצד כל הסידורים שנעשו בשנים האחרונות לאבטחת שלומם של המתפללים, השנה הוצבו במקום במות מיוחדות מרווחות ומוצלות. כמו כן, על מנת לשמור על הסדר במקום, יוצבו באזור הציון סדרנים מאנ"ש שישמרו על הסדר הטוב ויאפשרו לקהל האדיר להגיע ולהתפלל בציון הקדוש ביום ההילולא.

בסיור שהתקיים בימים האחרונים, בהשתפות הדרגים הבכירים במשטרת ירושלים, נציגי עיריית ירושלים, המשרד לשירותי דת ומועצת בתי העלמין בירושלים, נבחנו מקרוב את התוכניות להסדרת עלייתם של ההמונים לציון ביום ההילולא. במהלך הסיור נידונו כל הנושאים הקשורים בעלייה לציון, החל משלב התחבורה ועד לחזרת המתפללים לביתם.

המטרה הייתה לאפשר לכל המתפללים המבקשים לעלות ולהתפלל לעשות זאת ללא הגבלה, יחד עם שמירה והקפדה על כל הכללים המונעים סכנת חיים. כמו כן עלתה במהלך הסיור, שאלת אבטחת המתפללים בהיבט הביטחוני. במשטרת ישראל הציגו את התכניות הנדרשות על מנת לאשר את קיום ההילולא.

יישום התוכניות בפועל יתאפשר אודות להתגייסותם של והשר לשירותי דת הרב מיכאל מלכיאלי ומנכ"ל המשרד לשירותי דת הרב יהודה אבידן, ראש העיר ירושלים מר משה ליאון, מ"מ וסגן ראש העיר הרב צביקה כהן, מנהל האגף למבני דת הרב יצחק הנאו.

השר לשירותי דת הרב מיכאל מלכיאלי: "זכות נפלה בחלקנו להיות שותפים יחד עם משרד האוצר וגורמים נוספים - בהילולת האור החיים הקדוש, יהי רצון שזכותו תגן עלינו, על העולים הרבים לציונו ועל כלל ישראל הזקוק לזכות זו בוודאי בימים אלו".

מנכ"ל המשרד לשירותי דת הרב יהודה אבידן: "לאחר מאמצים רבים הושג תקציב ההילולא בשיתוף פעולה מדוייק של שר הדתות הרב מיכאל מלכיאלי ושר האוצר בצלאל סמוטריץ אשר ראו את חשיבות קיומה של ההילולא כערך עליון".

מנכ"ל מועצת בתי העלמין הרב צוריאל קריספל: 'אני רוצה להודות לכל העוסקים במלאכה ולכל אלו שדאגו לתקציב עבור ההילולא, תקציב שיאפשר לעשרות אלפי המתפללים להגיע ולהתפלל ביום החשוב יום ההילולא של האור החיים הקדוש. השנה הותקנו מקומות מוצלים לטובת הציבור. ונושא הסדרנים הוסדר באמצעות סדרנים מאנ"ש. אני מבקש מהציבור להישמע להוראות הסדרנים ומאחל לכולנו שיתקבלו כל התפילות לרצון בזכות האור החיים הקדוש'.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום