מבזקים +
תל אביב 27°c
באר שבע 25°c
חיפה 25°c
ירושלים 27°c
בית שמש 27°c
בני ברק 28°c
אשדוד 27°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 27°c
באר שבע 25°c
חיפה 25°c
ירושלים 27°c
בית שמש 27°c
בני ברק 28°c
אשדוד 27°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

קריאה לישראל לבטל את האישורים להרחבת ההתנחלויות

בריטניה, קנדה, אוסטרליה קוראים לישראל לבטל את האישורים להרחבת ההתנחלויות. שרי החוץ מגנים את התוכניות לבניית אלפי בתים, השרים מביעים דאגה עמוקה "ממעגל האלימות"

קריאה לישראל לבטל את האישורים להרחבת ההתנחלויות
בנייה בהתיישבות צילום: פלאש 90

בריטניה, קנדה ואוסטרליה קראו לישראל לבטל את ההחלטות האחרונות לאשר בנייה נוספת של בתים בהתיישבות, ואמרו כי הן "מודאגות מאוד" מ"האור הירוק של ירושלים לקדם תוכניות לכ-5,700 בתי התנחלויות חדשים".

בהצהרה משותפת בסוף השבוע, גינו שרי החוץ של בריטניה, אוסטרליה וקנדה את "המשך הרחבת ההתנחלויות של ישראל", שאותה תיארו כ"מכשול לשלום ומהלך שמשפיע לרעה על המאמצים להשיג פתרון שתי מדינות במשא ומתן".

"אנו מודאגים מאוד מאישור ממשלת ישראל ב-26 ביוני ליותר מ-5,700 יחידות התנחלויות חדשות בגדה המערבית. אנו מודאגים גם מהשינויים בתהליך אישור ההתנחלויות שהנהיגה ממשלת ישראל ב-18 ביוני, המאפשרים אישור מהיר יותר של בנייה בהתנחלויות", אמרו שרי החוץ של בריטניה, אוסטרליה וקנדה, בהתאמה. "אנו קוראים לממשלת ישראל לבטל את ההחלטות הללו", כתבו.

השרים גם אמרו שהם "מוטרדים מאוד מהמשך האלימות ואובדן החיים בישראל ובגדה המערבית, TBU מגנים באופן חד משמעי את כל צורות הטרור והאלימות נגד אזרחים, כולל מתקפת הטרור ב-20 ביוני בעלי נגד אזרחים ישראלים, והאלימות הנתעבת והמתמשכת של מתנחלים נגד פלסטינים".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום