מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 23°c
חיפה 23°c
ירושלים 23°c
בית שמש 24°c
בני ברק 27°c
אשדוד 26°c
י"ג תשרי התשפ"ה | 15.10.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 23°c
חיפה 23°c
ירושלים 23°c
בית שמש 24°c
בני ברק 27°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

מיליציה חמושה חטפה 14 אנשי משרד הביטחון במקסיקו

הקבוצה, כולם גברים שעבדו בניהול בתחנת משטרה, נחטפו מכביש מהיר | המניע לחטיפה נחקר | החמושים לקחו את הטלפונים הניידים של העובדים והורו להם לשכב על הקרקע

מיליציה חמושה חטפה 14 אנשי משרד הביטחון במקסיקו
משטרת מקסיקו, אילוסטרציה צילום: Pixabay

כוחות הביטחון במדינת צ'יאפס שבדרום מקסיקו מחפשים אחר 14 עובדי המשרד לביטחון המדינה שנחטפו על ידי קבוצה חמושה. התקרית התרחשה ביום שלישי, כ-34.4 ק"מ מערבית לבירת המדינה. אלה שנחטפו היו כולם גברים ועבדו בניהול בתחנת משטרה, כך נמסר בהצהרה של סוכנות הביטחון של המדינה. "שום דבר כזה לא קרה מעולם", אמר דובר המשרד לסוכנות הידיעות רויטרס, והוסיף כי המניע לחטיפה נחקר.

גם סוכנים פדרליים וגם סוכנים ממלכתיים מעורבים בחיפוש. כמה כלי חדשות מקסיקניים פרסמו סרטון של החטיפה לכאורה, בו נראים כמה כלי רכב נעצרים על הכביש המהיר עם דלתות פתוחות וגברים באפודים חסיני ירי מכוונים אקדחים לעבר הנוסעים בכלי הרכב. פרקליטות המדינה מסרה כי היא חוקרת את הסרטונים, בהם נראו גם לפחות שלוש משאיות חוסמות כביש מהיר.

העיתון "רפורמה" דיווח כי החמושים לקחו את הטלפונים הניידים של העובדים והורו להם לשכב על הקרקע. הנשים בקבוצה הורשו ללכת, הוסיפה. במהלך סיור בצ'יאפס ביום שישי האחרון, הנשיא אנדרס מנואל לופס מזער את האלימות באזור, ואמר שבאופן כללי יש "שלום, יש שלווה" במדינה.

יום לפני ביקור הנשיא, פקיד במשרד התובע הכללי נפצע קשה לאחר שנורה בפיגוע. ב-19 ביוני, עימות בין הצבא לבין הפשע מאורגןגרם למספר גדול של הרוגים.

בחדרי חרדים

 צבע אדום