מבזקים +
תל אביב 28°c
באר שבע 30°c
חיפה 28°c
ירושלים 28°c
בית שמש 28°c
בני ברק 35°c
אשדוד 28°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 28°c
באר שבע 30°c
חיפה 28°c
ירושלים 28°c
בית שמש 28°c
בני ברק 35°c
אשדוד 28°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

עימות חריף בחקירה הנגדית של מילצ'ן; השופטת איימה: "נחזיר אתכם לארץ"

היום הרביעי לעדות איש העסקים ארנון מילצ'ן: ההגנה חשפה מכתב המעיד על ידידות קרובה בין נתניהו למילצ'ן, בו הוא אף מכנה אותו "אחי היקר" | עימות חריף נרשם בין התביעה להגנה, כאשר השופטת איימה: "תוחזרו ארצה"

עימות חריף בחקירה הנגדית של מילצ'ן; השופטת איימה: "נחזיר אתכם לארץ"
ארנון מילצ'ן מעיד צילום: Alex Kolomoisky/POOL

היום (רביעי) המשיך איש העסקים ארנון מילצ'ן את עדותו בתיקי 1000 ו-2000 בברייטון שבאנגליה, בנוכחות רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו. בתחילת העדות שוחח מילצ'ן עם נתניהו, זאת בניגוד להנחיית בית המשפט.

במהלך הדיון על יחסיהם של מילצ'ן וראש הממשלה נתניהו, חשפה ההגנה חשפה מכתב שכתב נתניהו למילצ'ן בו הוא מודה לו על תמיכתו כשהיה במדבר הפוליטי.

במכתב נכתב: "אני כותב מכתב ראשון זה כראש ממשלה אליך, ארנון. כיצד יכול אדם להביע הכרת תודה לידידות חסרת גבולות? עבורי, עבור משפחתי ועבור המדינה שלנו, אתה היית כסלע בסערה. דבר לא הרתיע אותך, דבר לא עמד בדרכך. חוכמת עצותייך והחום שלך עזרו לי לנווט בזמנים סוערים. סגרת קצוות וסיפקת עצות יצירתיות ברגעים הקריטיים ביותר. עשית כל זאת בחוש הומור ובתשומת לב, בנחישות ברזל ונצנוץ בעיניך".

סנגורו של נתניהו עו"ד עמית חדד הוסיף: "זו חברות עמוקה, כאשר נתניהו הוא ראש ממשלה וכאשר גם לא". מילצ'ן השיב לכך: "נכון מאוד. לא תמיד הסכמנו פוליטית, אבל האהבה נשארה".

במהלך הדיון ניסתה ההגנה להוכיח כי נתניהו פעל בניגוד לאינטרס הכלכלי של מילצ'ן. איש העסקים עצמו העיד: "הוא אמר לי 'אני שר אוצר ואני צריך לעזור למדינה' יש בו משהו משיחי".

לקראת סוף הדיון בברייטון התפתח עימות מילולי חריף בין התביעה להגנה, זאת בעקבות כך שהתובעת, עו"ד ליאת בן ארי, טענה כי ההגנה לוחשת לעד תשובות. השופטת פרידמן-פלדמן הבהירה לצדדים: "אנחנו לא יכולים לשלוט מפה במה שקורה. אם ההתנהלות הזאת תימשך אתם תחזרו לכאן ותחקרו מהארץ".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום