מבזקים +
תל אביב 30°c
באר שבע 33°c
חיפה 29°c
ירושלים 30°c
בית שמש 30°c
בני ברק 31°c
אשדוד 30°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 30°c
באר שבע 33°c
חיפה 29°c
ירושלים 30°c
בית שמש 30°c
בני ברק 31°c
אשדוד 30°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

ועדת האתיקה לרוטמן: "קח לתשומת ליבך את הטענות כלפיך"

ועדת האתיקה פרסמה את החלטותיה בנוגע לקובלנות שהוגשו נגד ‏חבר הכנסת שמחה רוטמן על ניהול ועדת חוקה. בהחלטת הוועדה נכתב: "הוועדה מבקשת‏ מחבר הכנסת רוטמן לקחת לתשומת ליבו את הטענות שהושמעו כלפיו". כסיך נענש בהרחקה מישיבות הוועדה החל ממחר ועד תום כנס הקיץ

ועדת האתיקה לרוטמן: "קח לתשומת ליבך את הטענות כלפיך"
שמחה רוטמן צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

ועדת האתיקה פרסמה היום (רביעי) את החלטותיה בנוגע לקובלנות שהוגשו נגד ‏חבר הכנסת שמחה רוטמן, יושב ראש ועדת החוקה, חוק ומשפט, בגין שימוש לרעה בסמכותו כיושב ראש ועדה.

בהחלטת הוועדה נכתב: "הגם שהוועדה מצאה טעם לפגם בהתנהלות בחלק מהמקרים, היא לא מצאה לנכון לקבוע שחבר ‏הכנסת רוטמן ביצע הפרה אתית. ובהתחשב במורכבות הדיונים, המחלוקת הציבורית הרחבה ‏שהתבטאה גם בישיבות עצמן וההתנהלות של חלק מחברי הועדה".

עוד נכתב בהחלטת הוועדה: "יחד עם זאת מבקשת הוועדה ‏מחבר הכנסת רוטמן לקחת לתשומת ליבו את הטענות שהושמעו כלפיו ומודיעה כי באם יוגשו ‏קובלנות נוספות בענין זה שיתבררו כנכונות, הוועדה תידרש לנושא בשנית ותתייחס לכך בכובד ראש.

יצוין כי ‏ההחלטה תונח על שולחן הכנסת.

הוועדה דנה בנוסף גם בעניינו של ח"כ עופר כסיף נגדו הוגשו תלונות נוספות, בין היתר גם על התיעוד שנחשף ב'בחדרי חרדים' כשבעת שחזר מהפגנה בעיר העתיקה בירושלים, קרא חבר הכנסת כסיף "בקרוב אצלך" ‏לצעיר שאמר לו כי חבר שלו נרצח שם.

הוועדה החליטה פה אחד להטיל על חבר הכנסת כסיף סנקציה של ‏הרחקה מישיבות ועדות הכנסת החל ממחר ועד תום כנס הקיץ. יובהר כי חבר הכנסת יהיה רשאי להיכנס לישיבה לצורך הצבעה בלבד.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום