מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 26°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 33°c
אשדוד 25°c
כ"ה אלול התשפ"ד | 28.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 26°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 33°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

מעצר מנהלי לארבעה פעילים | בימין תקפו את גלנט: "כאחרון רודפי ההתיישבות"

ארבעת פעילי הימין נלקחו למעצר מנהלי לאחר שלפי החשד היו מעורבים בפרעות נגד פלסטינים בתגובה לפיגוע הרצחני בכניסה ליישוב עלי בשבוע שעבר | בארגון חוננו תקפו: "במקום לדאוג לביטחון של אזרחי ישראל השר גלנט עסוק במשחקים תקשורתיים על גב המתיישבים"

מעצר מנהלי לארבעה פעילים | בימין תקפו את גלנט: "כאחרון רודפי ההתיישבות"
פעילי ימין מפגינים ביו"ש צילום: נאסר אישתיה/פלאש90

ארבעה פעילי ימין קיצוניים נלקחו למעצר מנהלי בהמלצת השב"כ, לאחר שלפי החשד היו מעורבים בפרעות שאירעו לאחרונה נגד פלסטינים בשומרון. שר הביטחון גלנט חתם על מעצרם. 

בארגון הימין 'חוננו', המייצג את נערי הגבעות, טענו כי עד כה לא נמסר אף צו מעצר מנהלי לאף אדם בשטחי יו"ש. בארגון תקפו את השר ואמרו: "במקום לדאוג לביטחון של אזרחי ישראל השר גלנט עסוק במשחקים תקשורתיים על גב המתיישבים ביו"ש. השר גלנט מדליף לתקשורת מלשכתו, ומתדרך עיתונאים כאחרון רודפי ההתיישבות, וזאת במקום להתנהל כמקובל, כנהוג וע"פ דין, ולמסור תחילה את הצווים באופן מסודר כחוק".

"השר בהתנהלותו מוסיף חטא על פשע. הדם עוד לא יבש מהפיגועים הקשים אשר חוותה ההתיישבות רק לפני מספר ימים, ובמקום לתת ביטחון, השר בחר לפגוע באופן האנוש ביותר בזכויות אדם. בושה", הוסיפו בחוננו.

מוקדם יותר נאם גלנט במליאת הכנסת, ובתשובה לשאילתה של ח"כ מרב בן ארי, אמר: "המתיישבים ביהודה ושומרון הם אזרחים שומרי חוק, לצד זאת יש קבוצה של פורעי חוק וסדר. חלק ניכר מהם לא תושבי יהודה ושומרון, מדובר על קבוצה מאוד מסוכנת שמוקעת על ידי ההתיישבות והנהגתה אך הקבוצה הזאת גדלה".

"לא רק אני מודאג מזה, כך גם ראש הממשלה וכך גם הרמטכ"ל וראש השב"כ. אני לא אאפשר מצב שנתנהג כמו האויבים שלנו, זאת לא הדרך שבה עם הספר צריך להתנהג. יש לנו פה תופעה חברתית מסוכנת שצריך להילחם בה", הוסיף גלנט.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום