מבזקים +
תל אביב 23°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 23°c
בית שמש 23°c
בני ברק 33°c
אשדוד 23°c
כ"ה אלול התשפ"ד | 28.09.2024
תל אביב 23°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 23°c
בית שמש 23°c
בני ברק 33°c
אשדוד 23°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

התלונות נגד הבנק שהוכתר כהבטחה הולכות ונערמות

בנק 'וואן זירו' הוקם כהבטחה של בנקאות פרטית מסביב לשעון, שבה מערכת AI תחפה על כוח אדם מצומצם בשירות לקוחות. אולם אחרי פחות משנה עוד ועוד לקוחות טוענים שהם לא מצליחים לקבל שירות – ונראה שעדיין אין תחליף לגורם אנושי שיסייע לפתור בעיות

התלונות נגד הבנק שהוכתר כהבטחה הולכות ונערמות
אילוסטרציה צילום: unsplash

בנק 'וואן זירו' נכנס לפני כשנה כהבטחה גדולה בשוק הבנקאות בישראל, בנק דיגיטלי בלי עמלות וריבית גבוהה על הפיקדונות. אבל לצד היתרונות, הבטחת הדגל הייתה בנקאות פרטית דיגיטלית עם שירות מסביב לשעון. אבל בפועל, המציאות קצת שונה עם עוד ועוד תלונות מצד לקוחות שפשוט לא מצליחים להשיג את הבנק. כך מפרסמת דנה ירקצי ב'כאן'.

הבנק הדיגיטלי פועל ברשת ללא סניפים ועם כמה מאות עובדים בלבד שיושבים במשרדים בתל אביב. מערכת AI הייתה אמורה לחפות על כוח האדם, אך לקוחות טוענים כי קיבלו שירות רק לאחר שחיכו במשך תקופה ארוכה, או רק אחרי שפרסמו על כך.

לובו ויזנר, לקוח של וואן זירו, תקופה ארוכה ניסה להשיג שירות מהנציגים של הבנק הדיגיטלי, אך ללא הצלחה. רק לאחר שפרסם בפייסבוק פוסט ארוך שמתאר את ניסיונותיו להשיגם - הם נתנו לו מענה. בכתבה ששודרה בתוכנית 'משחקי הכיס' ב'כאן 11' הוא התייחס לסוגיה ואמר: "חבל שצריך לעשות מיני שיימינג כדי שיתייחסו אליך, ושהם לא פשוט עונים מתי שהם צריכים לענות".

בנק דיגיטלי אולי הוא הכלכלה החדשה שכולנו שואפים להגיע אליו – בלי סניפים ושאפשר לעשות הכול באפליקציה. אבל כנראה שגם היום אנחנו עדיין צריכים גורם אנושי שיפתור לנו את הבעיות. זה לא שבשאר הבנקים בהם יש שירות פרונטלי הלקוחות מלקקים דבש, אך עדיין על הנייר בזמן שהמענה הטלפוני של כל הבנקים מסתיים בין השעה 18:00 עד 23:00, בוואן זירו המענה במוקד מסתיים ב17:00 ללא מענה בשבת ובחברה לא מצאו מענה לסוגיית הפקדה במזומן.

לבנק ואן זירו היום יש רק 50,000 לקוחות והם בהחלט בשורה בשוק ריכוזי של בנקים שלא מייצרים תחרות עבור הלקוחות וחדשנות. אבל עשרה חודשים אחרי ההקמה, בשנת 2023 כנראה שמערכת AI עדיין לא יכולה להוות תחליף לכוח אדם בבנקאות פרטית, למרות החזון וההתחייבויות.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום