מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 26°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 33°c
אשדוד 25°c
כ"ה אלול התשפ"ד | 28.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 26°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 33°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

המשטרה בודקת את דבריהם של יאיר גולן ואהוד ברק

אחרי שקראו "לעבור למרי אזרחי" ו"לפעול באמצעים בלתי חוקיים", המשטרה פתחה בבדיקת אמירותיהם של יאיר גולן ואהוד ברק

המשטרה בודקת את דבריהם של יאיר גולן ואהוד ברק
אהוד ברק ויאיר גולן בהכרזת המפלגה צילום: פלאש 90

המשטרה החלה היום (שלישי) בבדיקה בעקבות דברים שאמרו סגן הרמטכ"ל לשעבר יאיר גולן וראש הממשלה לשעבר אהוד ברק. במשטרה בוחנים האם מדובר בהסתה.

הבוקר, בריאיון לרשת ב', אמר גולן כי הוא קורא לנקוט במרי אזרחי בלתי אלים, באמצעים בלתי חוקיים, לדבריו. "הממשלה הזו מנסה לחסל את הדמוקרטיה הישראלית", אמר גולן.

גולן הוסיף במהלך הראיון: "מול הניסיונות האלה נציג התנגדות אזרחית חד משמעית ברורה, ואם נצטרף להגיע למרי רחב היקף ובלתי אלים זה מה שנעשה. אני קורא כאן, במסגרת הסביר ובלי לנקוט באלימות - לעשות גם דברים בלתי חוקיים".

לפני כשבועיים, בנאומו במחאה נגד הרפורמה בחיפה, אמר אהוד ברק כי המחאה צריכה להתקדם שלב ולהפוך למרי אזרחי. "מחוללי ההפיכה לא הרימו ידיים. נתניהו עובר מבליץ חקיקתי לסלמי פולני. אותה מטרה בשיטה אחרת. נתניהו היה ועודנו זקוק לזמן בכל מחיר. כדי להעביר תקציב, להרגיע את הרוחות בבית, לקבל הזמנה לבית הלבן, ומעל לכל - למסמס ולהחליש את המחאה. מסקנתי: זו איננה העת לפסק זמן. אסור לנו לשגות באשליות: עלינו להגביר את המחאה ולסיים את ההידברות מיד".

ברק סיים: "לשם כך על המחאה להתגבר ולעבור למרי אזרחי. אי-ציות אזרחי בלתי אלים. התסריט למרי אזרחי כבר נכתב על ידי מהטמה גנדי, מרטין לותר קינג ועוד. אני קורא לאזרחי ישראל להתכונן לפעול, וכשתבוא הקריאה - להיענות לה. אנחנו נילחם, ואנחנו לא מפחדים מאף אחד ומשום דבר".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום