מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 23°c
חיפה 23°c
ירושלים 21°c
בית שמש 21°c
בני ברק 26°c
אשדוד 26°c
י"ג תשרי התשפ"ה | 15.10.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 23°c
חיפה 23°c
ירושלים 21°c
בית שמש 21°c
בני ברק 26°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

נחשפים פרטים חדשים על חייו המופלאים של "הספר של בני ברק"

עלה לארץ מאוזבקיסטן בגיל 20, ולא ידע קרוא וכתוב • במשך עשר שנים השלים פערים עד שהפך לתלמיד חכם של ממש • הקים בית וייסד משפחה, אבל בשבוע שעבר התבקש לבית עולמו כשהוא מותיר אחריו אלמנה ושמונה יתומים • סיפורו הלא יאומן של הרב נריה איסחקוב, שהוכיח שאף פעם לא מאוחר מדי

נחשפים פרטים חדשים על חייו המופלאים של "הספר של בני ברק"
הרב איסחקוב ז"ל צילום: באדיבות המצלם

המנחמים שבאים לביתה של משפחת איסחקוב ברח' גני גד בבני ברק, לא מאמינים למשמע אוזניהם.

"מי שלא הכיר אותו מקורב ולא ידע על הסיפור המיוחד שלו, לא יכול להאמין!", מסביר אחד החברים.

מתגייסים לשמונת היתומים של משפחת איסחקוב>>>

עד גיל 20 הרב איסחקוב לא ידע קרוא וכתוב! הוא גדל באוזבקיסטן, שם שלט אז המשטר הבולשביקי של רוסיה הקומוניסטית. יהדות, תורה, שבת, גמרא, כל אלו היו מושגים שבכלל לא היו מוכרים לו.

עם נפילת מסך הברזל עלה הרב איסחקוב לארץ הקודש, כשהוא בן עשרים, חסר ידע בסיסי שיאפשר לו להתחיל להשתלב בארץ, או ללמוד משהו על היהדות שלו.

אבל הלב שלו השתוקק לתורה ולמצוות, הוא החל לגשש את דרכו כסומא בארובה, ואז פגש אותו יהודי אמריקאי שהחליט לקחת אותו תחת חסותו. בתוך זמן קצר הוא עבר לארה"ב, ואותו מלאך מושיע הצמיד לו 'מלמד' שלימד אותו א' ב', לאחר מכן לימד אותו חומש, רש"י ומשנה, בגיל 40 הוא החל ללמוד גמרא!

הלב של הרב נריה נפתח לתורה, הוא הוסיף ללמוד עוד ועוד, וכשהיה בן 30 עלה לארץ בשנית, כשהפעם הוא כבר תלמיד חכם של ממש.

בתוך זמן קצר הקים את ביתו עם רעייתו, מלכה, והחל לעבוד כספר, לא לפני שלמד את הלכות 'פאת הראש' על בוריין, והפך למגדלור בתחום הספרות כהלכה, כשספרים רבים אחרים באו ללמוד אצלו מה אסור, מה מותר, ומה מהודר...

שמונה ילדים וילדות נולדו לו. הרב איסחקוב היה המאושר באדם. הוא לא דמיין את עצמו עומד בראש משפחה יהודית שורשית, זרע ברך ה', בנים ובנות ההולכים בדרך התורה.

כשציפו לילד השמיני, נחתה עליהם בשורה לא נעימה בכלל. התברר שהרב איסחקוב סובל ממחלת הסרטן. עם זאת, הרופאים היו אופטימיים מאוד. הבטיחו להם שאין סיבה לדאגה, כי מדובר בסוג גידול שאחוזי הריפוי שלו גבוהים במיוחד.


אלא שלא כך רצתה ההשגחה העליונה. גופו של הרב איסחקוב לא הגיב לטיפולים. מצבו הלך והתדרדר, וכעבור שנה השיב נשמתו ליוצרה, כשבביתו שבעה ילדים ועוד תינוקת אחת קטנה בת שלושה חודשים, שבקושי הספיקה להרגיש מהו חיבוק של אבא, תינוקת קטנה ורכה, שלעולם לא תזכור איך נראה החיוך שלו, וילדים גדולים יותר שלעולם לא ישכחו את הכאב הנורא שליווה אותו בתקופה האחרונה עלי אדמות.

חברים של המשפחה מסבירים שמדובר במשפחה דלת אמצעים: "הם תמיד הסתפקו במועט, לא חיפשו שום דבר. הרב נריה היה אומר שהוא מרגיש עשיר כי יש לו הרבה הרבה יותר ממה שהיה לו כשגדל באוזבקיסטן.

"אבל עכשיו נשבר מטה לחמם. האבא המפרנס נפטר, ואין להם שום הכנסה. האמא מטופלת בילדים רכים, והם חייבים עזרה. אין ברירה, חייבים לגייס להם כמה שיותר עזרה, כדי שהמשפחה הזאת תצליח לשרוד ותמשיך להתקיים".

מתגייסים לשמונת היתומים של משפחת איסחקוב>>>

בחדרי חרדים

 צבע אדום