מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 24°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 27°c
אשדוד 25°c
כ"ז אלול התשפ"ד | 30.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 24°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 27°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

איראני הואשם בתכנון פיגוע באמצעות כימיקלים קטלניים

גבר איראני הואשם בגרמניה בגין מזימה לבצע פיגוע טרור מסוכן באמצעות כימיקלים קטלניים. התיק נגד אחיו בן ה-32 של החשוד, שנחשד בתחילה במעורבות במזימה, נסגר מחוסר ראיות מספקות

איראני הואשם בתכנון פיגוע באמצעות כימיקלים קטלניים
משטרת גרמניה: אילוסטרציה צילום: Pixabay

גבר איראני שנעצר במערב גרמניה מוקדם יותר השנה לאחר מידע מודיעיני מגורמים רשמיים בארה"ב הואשם בתכנון מתקפה אסלאמית באמצעות רעל ריצין או ציאניד, כך נמסר מבית המשפט בגרמניה.

המחבל בן ה-26, ששמו לא פורסם בהתאם לחוקי הפרטיות של גרמניה, נעצר בינואר האחרון יחד עם אחיו בקסטרופ-רוסל, שבחבל הרוהר במדינת נורדריין-וסטפאליה. התובעים בעיר דיסלדורף אמרו שהוא הואשם ב"הכנת מעשה חמור ומימון טרור". כתב אישום הוגש לבית המשפט בדורטמונד.

התיק נגד אחיו בן ה-32 של החשוד, שנחשד בתחילה במעורבות במזימה, נסגר מחוסר ראיות מספקות, אמרו התובעים.

לדבריהם, המחבל הצעיר החליט לבצע פיגוע בהתאם לאידיאולוגיה של ארגון המדינה האסלאמית (דאעש) על ידי הפצת גז ריצין או תרכובת ציאניד, והתכוון להרוג כמה שיותר אנשים על ידי הפצת הכימיקלים.

אפילו כמויות קטנות של ריצין, המופק מזרעים של צמחי שמן קיק, עלולות להרוג מבוגר אם נאכל, מוזרק או נשאף. התובעים בדיסלדורף לא ציינו אם היה מטרה מיועדת.

על פי החשד, החשוד היה בקשר גורמים קיצוניים שנתנו לו הנחיות כיצד לייצר את הרעלים. הוא מואשם גם ברכישת חומרים הדרושים לייצורם. הרשויות אמרו בעת מעצרו כי מידע מהרשויות בארצות הברית הוביל לפעולת המעצר, אך הן לא פירטו את הדברים. כזכור כפי שדיווחנו ברשותו של הגבר נמצאו כמויות גדולות של רעלים מסוג ציאניד וריצין. מהרעלים המסוכנים בעולם.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום