מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 23°c
חיפה 23°c
ירושלים 23°c
בית שמש 24°c
בני ברק 27°c
אשדוד 26°c
י"ג תשרי התשפ"ה | 15.10.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 23°c
חיפה 23°c
ירושלים 23°c
בית שמש 24°c
בני ברק 27°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

הפד האמריקאי: העלאות ריבית נוספות צפויות השנה כדי להילחם באינפלציה

"לתהליך להורדת האינפלציה חזרה יש עוד דרך ארוכה" כך אמר ראש הבנק המרכזי פאוול לקונגרס.נרוב בכירי הפד צופים להעלות את הריבית עוד השנה, אמר היו"ר 

הפד האמריקאי: העלאות ריבית נוספות צפויות השנה כדי להילחם באינפלציה
דגלי ארצות הברית צילום: unsplash

"לחצי האינפלציה ממשיכים להיות גבוהים, ולתהליך הורדת האינפלציה ל-2% יש עוד דרך ארוכה לעבור", אמר פאוול ביום רביעי, היום הראשון מבין יומיים של עדות, פעמיים בשנה של ראש הבנק המרכזי בגבעת הקפיטול. אפילו עם עליות נוספות שצפויות, הפד בשבוע שעבר שמר על ריבית ללא שינוי לאחר 10 העלאות רצופות, כך שיכול לקחת זמן לאמוד כיצד שיעורי אשראי גבוהים יותר השפיעו על הכלכלה, אמר פאוול.

הניגוד בין הדאגה המוצהרת של הפד מהאינפלציה שעדיין גבוהה לבין החלטתו לדלג על העלאת ריבית הגביר את אי הוודאות לגבי מהלכיו הבאים. ההודעות המעורפלות יותר מצביעות על כך שפאוול מבקש לאזן את הדרישות המתחרות מאותם פקידי הפד שרוצים להמשיך להעלות את הריבית ואחרים שחשים שהבנק המרכזי עשה מספיק.

כשנשאל ביום רביעי להבהיר את המסרים של השבוע שעבר, אמר פאוול לוועדת השירותים הפיננסיים של בית הנבחרים כי שמירה על רמת הריבית עולה בקנה אחד עם ההתמקדות הגוברת של הפד: האטת קצב העלאותיו כדי להימנע מהעלאת ריבית גבוהה מהנדרש כדי להפחית את האינפלציה ולהסתכן בגרימת מיתון עמוק. בתהליך.

"אולי הגיוני להעלות את הריבית אבל לעשות זאת בקצב מתון יותר", אמר פאוול, והשווה את העלאות הריבית של הפד למסע. "ככל שאתה מתקרב ליעד שלך, כשאתה מנסה למצוא את היעד הזה, אתה מאט עוד יותר."

חילוקי דעות מפלגתיים על מדיניות הפד הופיעו בשימוע עם הנציג פטריק מק'הנרי, רפובליקני מצפון קרוליינה שעומד בראש הוועדה, ואמר שהבנק המרכזי "חייב להישאר מחויב לביטול מס החמקניות הזה על עובדים ומשפחות אמריקאים", בהתייחס לאינפלציה. "ואני קורא לך להמשיך בנחישות הזו," אמר. עם זאת, הנציגה מקסין ווטרס מקליפורניה, הדמוקרטית הבכירה בפאנל, אמרה: "הפד קיבל את ההחלטה הנכונה לעצור את העלאות הריבית".

בחדרי חרדים

 צבע אדום