מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 23°c
חיפה 23°c
ירושלים 23°c
בית שמש 24°c
בני ברק 27°c
אשדוד 26°c
י"ג תשרי התשפ"ה | 15.10.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 23°c
חיפה 23°c
ירושלים 23°c
בית שמש 24°c
בני ברק 27°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

פריז: שבעה נפצעו באורח אנוש מפיצוץ במרכז העיר

שבעה נפצעו אנוש בפיצוץ שאירע במרכז פריז | הפיצוץ נבע ככל הנראה מבלון גז שהתפוצץ והתלקח | חלקים מהבנין קרסו | חשש לחיי לכודים מתחת להריסות

פריז: שבעה נפצעו באורח אנוש מפיצוץ במרכז העיר
אילוסטרציה צילום: Pixabay

לפחות 16 בני אדם נפצעו, שבעה מהם באורח אנוש, לאחר פיצוץ גדול במרכז פריז. הפיצוץ התרחש בבניין ליד כנסיית ואל דה גראס ברחוב סן ז'אק ברובע החמישי של בירת צרפת.

בניין ליד הכנסייה נעלם בלהבות ונראה שחלק גדול ממנו קרס. לפי עדי ראיה שצוטטו בתקשורת הצרפתית, היה ריח חזק של גז לפני הפיצוץ.

התובעת של פריז, לור בקואו, אמרה לאחר שהגיעה לזירה כי בדיקות ראשוניות של צילומי המצלמה העלו כי הפיצוץ התרחש בתוך הבניין, כך דיווח העיתון לה פריזיאן. עם זאת, הרשויות אמרו שסיבת הפיצוץ טרם נקבעה. בבניין שנפגע מהפיצוץ שוכן בית ספר בינלאומי לעיצוב ומטה של ​​רשת חינוך גדולה.

האזור נסגר על ידי המשטרה ומאמצי החילוץ החלו, על רקע החשש שעשויים להיות עוד קורבנות מתחת להריסות. ראש עיריית פריז, אן הידלגו, נמצאת במקום, בעוד שר הפנים, ז'רלד דרמנין, הזהיר מלהגיע לאזור.

הושגה שליטה על האש שפרצה כתוצאה מהפיצוץ, אמר מפקד משטרת פריז, לורן נוניז, לכתבים. האזור שבו התרחש הפיצוץ עובר דרומה מהרובע הלטיני באזור הגדה השמאלית של פריז, הפופולרי בקרב תיירים.

סטודנט סיפר לעיתונות: "שמעתי בום ענק וראיתי כדור אש בגובה 20 או 30 מ'. והבניין קרס בקול רעש גדול. הרחתי גז, אבל לקח לי כמה דקות להתעשת".

עד אחר, אנטואן ברוצ'וט, סיפר שהוא היה בבית כששמע "פיצוץ גדול". "הוצאתי את ראשי מהחלון והבטתי החוצה, ואז ראיתי ענן עשן גדול וכשהתקרבתי, היה בניין שקרס ואז פרצה שריפה".

בחדרי חרדים

 צבע אדום