מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 23°c
חיפה 23°c
ירושלים 23°c
בית שמש 24°c
בני ברק 27°c
אשדוד 26°c
י"ג תשרי התשפ"ה | 15.10.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 23°c
חיפה 23°c
ירושלים 23°c
בית שמש 24°c
בני ברק 27°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

האקר גילה "Elon Mode" נסתר בטסלה

חיטוט בקוד חשף מצב נהיגה נסתר מיוחד שישמח הרבה נהגים - אבל הוא כנראה לא כל כך חוקי

האקר גילה "Elon Mode" נסתר בטסלה
ציון הרבי מחב"ד צילום: בנצי ששון

טסלה שינתה את האופן שבו רבים מסתכלים על רכבים ומה הם מצפים לקבל מהם, והפכה את הרכבים שלנו למעשה למעין גאדג'ט על גלגלים, שמקבל פיצ'רים חדשים ומתבסס על תוכנה. וכמו כל תוכנה כמעט גם בטסלה מסתתתרות Easter Eggs ועוד הפתעות שמתגלות עם קצת חיטוט בקוד.

ה"האקר של טסלה", הידוע בכינויו greentheonly גילה בעבר פיצ'רים מעניינים באמצעות חיטוט בקוד של טסלה, כמו את העובדה שטסלה עומדת להפעיל את המצלמה הפנימית ברכב כדי לעקוב אחרי התנהגות ובטיחות הנהגים, וגם את העובדה שטסלה יכולה לנעול לכם את מנגנוני הכיסאות אם אתם משחקים איתם יותר מדי.

גם הפעם חפר greentheonly בקוד של גירסה 11.4.3 של מערכת ההפעלה, וגילה שם מצב נהיגה חדשה בשם "Elon Mode". לדברי גרין, המצב המיוחד הזה מאפשר לנהג להשתמש בכל מערכות הנהיגה האוטונומיות (FSD) של טסלה ובמערכות הסיוע לנהג, ללא כל צורך בידיים על ההגה.

מערכות אוטופיילוט למינהן מוגדרות כיום כמערכות סיוע לנהג בלבד, ודורשות מהנהג להניח את ידיו על ההגה בכל משך הנסיעה. אם אתם מורידים אותן או לא מבצעים מספיק מחוות על פי החיישנים השונים, המערכת תתריע ותזהיר אתכם לפני שהיא תיכבה לחלוטין. זה אולי מעצבן, אבל כל מי שהשתמש במערכות כאלו יודע שהן רק מערכות סיוע, וטועות לא פעם. במקרה של טסלה (ורכבים אחרים), המערכת גם מסוגלת לזהות האם הנהג מסתכל על הכביש, בוהה בסמארטפון שלו או אפילו נרדם.

גרין טוען כי הוא נהג כמעט 1,000 קילומטרים ב"מצב אילון" כדי לחקור אותו, וגילה שהוא מעולם לא "ניג'ס" לו כמו שמערכת ה-FSD מנג'סת לו מעת לעת. למרות שהמערכת נשמעת כמו החלום של נהגי טסלה הלא ממושמעים, גרין אומר שגם מצב אילון עובר ברנדומליות בין נתיבים בכביש המהיר ושומר על יותר מדי מרחק לטעמו מהרכב לפניו, מה שגורם לאחרים להשתחל לנתיב שלו.

עם זאת, כדאי לשים לב שגרין טוען שמדובר ברכב ששייך לטסלה עצמה, וכי הוא לא צריך להשיג רכב שלא שייך לחברה לצורך הבדיקות. בתחילת שנת 2023, מאסק עצמו הגיב למשתמש שכתב לו שמשתמשים שנהגו יותר מעשרת אלפים מיילים ב-FSD צריכים לקבל אפשרות לניטרול כולל של ההודעות המנג'סות, והסכים עימו: "העדכון יגיע בינואר", טען מאסק, אך כמו בפעמים רבות אחרות כשזה נוגע לטסלה ומאסק, הצהרות לחוד וביצוע בפועל לחוד. טרם ברור האם "מצב אילון" הוא אותו מצב שאמור להגיע לכלל הלקוחות שמנויים לשירותי FSD, ונצטרך לחכות לעידכונים הבאים כדי לראות האם הוא ישולב ברכבים.

גיקטיים

 צבע אדום

art