מבזקים +
תל אביב 28°c
באר שבע 30°c
חיפה 28°c
ירושלים 28°c
בית שמש 28°c
בני ברק 35°c
אשדוד 28°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 28°c
באר שבע 30°c
חיפה 28°c
ירושלים 28°c
בית שמש 28°c
בני ברק 35°c
אשדוד 28°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

סמוטריץ' נגד הרצוג: "איש שמאל. לא מתווך הוגן"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' תקף הבוקר את נשיא המדינה יצחק הרצוג על רקע השיחות בבית הנשיא, וטען כי הוא אינו מתווך הוגן | עוד אמר סמוטריץ': "את דרעי היה צריך להחזיר לשולחן הממשלה מזמן"

סמוטריץ' נגד הרצוג: "איש שמאל. לא מתווך הוגן"
הרצוג בפגישתו עם ראשי הסיעות צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שר האוצר ויו"ר מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' תקף הבוקר (שלישי) ברדיו קול ברמה את הנשיא הרצוג, על רקע תיווכו בשיחות בבית הנשיא: "הנשיא פרסם את המתווה שלו בעבר באופן חד צדדי, הוא איש שמאל ולצערי הוא לא מצליח להיות מתווך הוגן".

עוד אמר סמוטריץ': "באנו בידיים נקיות לבית הנשיא עם נכונות להידברות אמיתית אבל אין פרטנר בצד השני. האופוזיציה מטרתה למסמס את הרפורמה, היא רוצה רק להפיל את הממשלה והמטרה שלה להמשיך את הכאוס ברחובות. כולם שם נכנעו לאולמרט, ברק וחלוץ".

בעניין סוגיית דרעי וחזרתו לממשלה אמר: "את דרעי היה צריך להחזיר לשולחן הממשלה מזמן. זאת הבחירה הדמוקרטית של 400 אלף מצביעים. פסק הדין בעניינו הוא שערורייה שאין כדוגמתה. חוק הסבירות שאנחנו מקדמים רחב יותר ולא נוגע רק לדרעי".

נזכיר כי אתמול הוציא נשיא המדינה הרצוג הודעת הבהרה בה כתב כי "בשיחות לא הושגו הסכמות מלאות באף נושא". עוד כתב הנשיא: "חשוב לי להדגיש כי בשיחות שהתקיימו תחת חסותי לא הועברו טיוטות מחייבות מטעם בית הנשיא למי מן הצדדים. אני ממליץ שלא לפגוע בהגינות וביושרה של התהליך".

הבהרה זו הגיעה עקב טענות בקואליציה לפיהן היו הסכמות בבית הנשיא בעניין עילת הסבירות. שר האוצר בצלאל סמוטריץ' טען בישיבת הסיעה היום: "היו הסכמות בבית הנשיא, וגם האופוזיציה מבינה שהתיקון הזה הוא הכרחי". ליברמן טען אף הוא בשבוע שעבר כי גנץ ולפיד הסכימו לצמצום עילת הסבירות בשיחות בבית הנשיא. השניים הכחישו זאת בתוקף.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום