מבזקים +
תל אביב 28°c
באר שבע 30°c
חיפה 28°c
ירושלים 28°c
בית שמש 28°c
בני ברק 35°c
אשדוד 28°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 28°c
באר שבע 30°c
חיפה 28°c
ירושלים 28°c
בית שמש 28°c
בני ברק 35°c
אשדוד 28°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

דחיית הבחירות לרבנות הראשית אושרה בקריאה ראשונה

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הארכת כהונתם של הרבנים הראשיים, ודחיית הבחירות לרבנות הראשית. בהצעה תמכו 45 חברי כנסת לעומת 37 שהתנגדו. בעוצמה יהודית לא השתתפו בהצבעה

דחיית הבחירות לרבנות הראשית אושרה בקריאה ראשונה
ישיבת מועצת הרבנות הראשית צילום: באדיבות המצלם

הלילה (שני) אושרה במליאת הכנסת בקריאה ראשונה הארכת כהונתם של הרבנים הראשיים, ודחיית הבחירות לרבנות הראשית. בהצעה, תמכו 45 חברי כנסת לעומת 37 שהתנגדו. ההצעה תועבר לוועדת הכנסת שתקבע איזו ועדה תכין את ההצעה לקריאה השנייה והשלישית.

סיעת 'עוצמה יהודית' לא השתתפה בהצבעה על החוק. "בחירות לרבנות הראשית מחייבות טוהר מידות, ונקיות כפים, ללא תרגילים פוליטיים, בלי שום טריקים ושטיקים, אין שום טעם בדחיית הבחירות. שינוי כללי משחק תוך כדי תנועה פוגע בטוהר הבחירות ולכן סיעת עוצמה יהודית נמנעה בהצבעה", נכתב בדוברות המפלגה.

נזכיר כי במהלך ישיבת הממשלה אתמול אודות החוק התפתח עימות בין השר עמיחי אליהו לבין השר מלכיאלי. אליהו אמר: "לא שייך לשנות את כללי המשחק תוך כדי משחק". לכך השיב מלכיאלי: "לא ביקשנו מכם עזרה, תתעסקו בניהול המשרדים שלכם! סיימת עם הנגיד הגעת לרבנים הראשיים? אל תתערב היכן שאתה לא שייך".

השר עמיחי אליהו אמר אף כי: "אתם רוצים לשנות את הגוף הבוחר בשביל האינטרסים שלכם". לכך השיב השר חיים ביטון: "ראוי שתציין שאתה נוגע בדבר אבא שלך חבר בגוף הבוחר".

השר בן גביר אמר לשרי ש"ס: "מספיק עם הטריקים, מספיק עם השטיקים, כל הזמן אתם מחפשים איך לעשות מעקפים ולא ללכת בדרך המלך. אי אפשר לעשות דילים בחדרים הסגורים. בחירות לרבנות הראשית לישראל, צריכות להיות נקיות מכל הפוליטיקה שאתם מנסים להכניס"

השר פורוש אמר אף הוא לאנשי ש"ס: "לא דיברתם איתנו. לא שיתפתם אותנו. בכל דבר אומרים לא לדחות כי צריך להיות נקי כפיים ודווקא בבחירות של ענייני דת, אתם הופכים את זה לפוליטי".

השר אליהו אמר כי "זה הופך לעסקנות פוליטית. בתקופה שכל כך חשוב להחזיר את האמון של הציבור ברבנות הראשית וברבני הערים. במקום מינויים מקצועיים או אנשים יראי שמיים, אתם ממנים לפי פוליטיקה".

מזכיר הממשלה ציין כי "הפרקליטות מסכימה עם ש"ס". בן גביר השיב: "כאן חשדתי. יש לפרקליטות יד אחת עם ש"ס".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום