מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 24°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 27°c
אשדוד 25°c
כ"ז אלול התשפ"ד | 30.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 24°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 27°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

צרפת: ימנים קיצונים תכננו לפגוע במטרות יהודיות ומוסלמיות

ארבעה חשודים מהימין הקיצוני שהואשמו בתכנון התקפות על מסגדים ויעדים יהודיים עמדו לדין היום בפריז. השופט הפתיע את אנשי בית המשפט בכך שהורה לפרסם את הדיונים בתקשורת

צרפת: ימנים קיצונים תכננו לפגוע במטרות יהודיות ומוסלמיות
משטרת צרפת, אילוסטרציה צילום: Pixabay

ארבעה ימנים קיצוניים אנטישמיים וגזענים נעצרו ב-2018 וב-2019 בצרפת בחשד שתכננו לפגוע ביהודים ובמוסלמים. משפטם נערך בדלתיים סגורות על פי החוק הצרפתי, אבל השופט כריסטוף פטיו, אמר היום לאור חומרת ההאשמות, "בית המשפט רואה חשיבות להסיר את צו הפרסום המוגבל".

"אנחנו מדברים על איום חדש וגדל, הרג המוני בהשראת מדינות אנגלו סקסיות המיובאות לשטח שלנו", כך אמר התובע אוליבייה דאבין.

התובעים טוענים כי ארבעת הגברים, כיום בני 22 עד 28, הצטרפו לקבוצת צ'אט פרטית באינטרנט בשם "מבצע הוואפן אס אס" שם השיחות "פנו מהר מאוד להכנת פיגועי טרור".

הוואפן אס אס הייתה הזרוע הצבאית של האס אס הנאצי, אשר הוקם על ידי היטלר. האנשים בקבוצת הצ'אט דנו ביעדים, לרבות מסגדים וכן במשרדים יהודיים. המנהיג של הקבוצה היה אלכסנדר גילת, בזמנו שוטר מתנדב.

גילת נעצר לאחר שנודע למשטרה שהוא הזמין ציוד שיכול לשמש לייצור חומרי נפץ. החוקרים מצאו בביתו כלי נשק, כולל שני רובי קלצ'ניקוב וציוד מעבדה. "אני חושב שהוא רצה לעשות משהו יותר גרוע מאטקלאן", אמר אחד החשודים בחקירה על גילת. הוא התכוון לפיגועי הג'יהאד בפריז בנובמבר 2015, שבהם נהרגו 130 בני אדם, עשרות מהם באולם קונצרטים באטקלאן.

המשטרה מצאה בנוסף לשוטר עוד ארבעה אנשים נוספים שנטלו חלק באימון ירי ביער ביולי 2018. הם כללו צעיר ​​בן 14, שכבר נגזר עליו מאסר על תנאי של שנתיים בבית משפט לנוער. עורכי דינם של ארבעת האחרים מתחו ביקורת על ההחלטה לקיים משפט פומבי. עורכת הדין של אחד החשודים אמרה כי דיונים בדלתיים סגורות "היו מאפשרים לצעירים האלה להסביר את עצמם טוב יותר". המשפט אמור להימשך עד 30 ביוני.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום