מבזקים +
תל אביב 31°c
באר שבע 33°c
חיפה 29°c
ירושלים 31°c
בית שמש 31°c
בני ברק 32°c
אשדוד 31°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 31°c
באר שבע 33°c
חיפה 29°c
ירושלים 31°c
בית שמש 31°c
בני ברק 32°c
אשדוד 31°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

לפיד: "אני יודע מי ארבעת חברי הכנסת מהקואליציה שהצביעו יחד איתנו"

אחרי התבוסה בקואליציה, ראש האופוזיציה יאיר לפיד חזר על אמירתו כי כל עוד אין ועדה לבחירת שופטים, אין שיחות בבית הנשיא. לפיד הוסיף: "אני יודע מי האנשים שהצביעו איתנו מהקואליציה". הליכוד: "נמשיך בחקיקה אחראית ונתקן את מערכת המשפט"

לפיד: "אני יודע מי ארבעת חברי הכנסת מהקואליציה שהצביעו יחד איתנו"
יאיר לפיד צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

יממה לאחר שנציגת מפלגתו, חה"כ קארין אלהרר, נבחרה לשמש נציגת האופוזיציה בוועדה לבחירת שופטים, ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד,  אמר הערב (חמישי) בריאיון ל'חדשות 12' וחזר על אמירתו כי כל עוד אין ועדה לבחירת שופטים, אין שיחות בבית הנשיא.

לפיד התייחס לשיתוף הפעולה עם גנץ ואמר: "הצלחנו תמיד לתאם את העמדות". לדבריו, "אני רוצה לוודא שתהיה ועדה לבחירת שופטים. אי אפשר לסמוך על המילה של נתניהו, לא משנה למי הוא אומר ומה הוא אומר. אנחנו קונים רק במזומן, קונים רק מעשים, לא הבטחות".

לפיד הוסיף: "זה היה אירוע מדהים אתמול. דיברנו עם אנשים בתוך הקואליציה, לא הבטחנו להם דבר. אני יודע מי האנשים שהצביעו איתנו מהקואליציה... הם עשו את זה כי הם הבינו".

לדבריו, "בסוף, הדבר החשוב ביותר שקרה אתמול הוא שהחלה להיבנות 'ברית ישראלית חדשה'. אנשים שמאמינים באחדות העם, ברית לאומית-ליברלית שלא מוכנה להיות בת ערובה של קיצוניים ומשיחיים".

על הטענות על יחסיו עם מילצ'ן אמר ראש האופוזיציה: "תמצא בן אדם אחד בעולם שיאמר שלקחתי ממנו משהו (כאשר לא היה איש ציבור). לצערנו ראש הממשלה נתניהו עם כתבי אישום חמורים. נבדק משפטית והוכח כולל השבוע, נהגתי כשורה. ביהמ"ש הסתכל על העבודות ואמר - יש לנו פוליטיקאים ישרים".

לפיד התייחס גם לירידה במדד לצרכן: "קצת פחות אסון. ישבתי עם הנגיד לאחרונה ועברנו על הנתונים. יש דבר מובהק - עם קידום ההפיכה המשטרית הכלכלה הישראלית מתרסקת. כשלא מקדמים אותה, היא מתאוששת. הממשלה לא מצליחה לעשות דבר". 

על רקע התדרוכים של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר נגד המפכ"ל, אמר יו"ר יש עתיד: "שבתאי יושב בגרמניה לצד אחיו שאנחנו מקווים שיישאר בחיים. זה הרגע שאתה בוחר לצלצל לעיתונאים? איזה שפל זה. איזה מין אדם אתה? בן גביר הוא לא בן אדם".

מהליכוד נמסר בתגובה: "לפיד וגנץ מוכיחים שוב שלאורך כל שלושת החודשים האחרונים המו"מ מבחינתם היה מסך עשן. מהרגע הראשון לא היתה להם שום כוונה לנהל מו"מ בתום לב ולהגיע להסכמות כלשהן. מלכתחילה כל כוונתם היתה למשוך זמן וליצור מצג שווא של דיונים, איבדנו בהם כל אמון! אנו נמשיך בחקיקה אחראית ונתקן את מערכת המשפט".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום