מבזקים +
תל אביב 31°c
באר שבע 33°c
חיפה 29°c
ירושלים 31°c
בית שמש 31°c
בני ברק 32°c
אשדוד 31°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 31°c
באר שבע 33°c
חיפה 29°c
ירושלים 31°c
בית שמש 31°c
בני ברק 32°c
אשדוד 31°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

פרוש: "מוכן לארגן את הילולת האור החיים - אם יוטל עליי"

יממה אחרי פניית הוועדה לביטחון לאומי לראש הממשלה נתניהו, לשר מאיר פרוש ולעיריית ירושלים בהמלצה להטיל את האחריות על הילולת האור החיים על משרד ירושלים ומסורת ישראל, השיב השר פרוש במכתב לנוגעים בדבר כי יהיה מוכן לקחת על כך אחריות אם האירוע יוטל עליו. גורמים המעורים בפרטים מסבירים כי "אין כרגע גורם חוקי האמון על ארגון ההילולא. צריך החלטת ממשלה"

פרוש: "מוכן לארגן את הילולת האור החיים - אם יוטל עליי"
השר מאיר פרוש צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יממה אחרי חשיפת 'בחדרי חרדים' על פניית הוועדה לביטחון לאומי לראש הממשלה נתניהו ולדרג המדיני בדרישה למצוא פתרון קבוע ומוסדר להסדרת כלל ההיבטים באירוע ‏הילולת אור החיים והמלצת הוועדה כי משרד ירושלים ומסורת ישראל ועיריית ירושלים ישלבו ‏ידיים ויתקצבו את האירוע הודיע השר מאיר פרוש כי יהיה מוכן לקחת אחריות על ההילולה אם יוטל עליו.

במכתב תשובה ששיגר השר מאיר פרוש לוועדה לביטחון לאומי והגיע לידי 'בחדרי חרדים' נכתב: "בעוד 19 יום, תחול הילולת האור החיים הקדוש, רבינו חיים בן עטר זיע"א. מידי שנה עולים עשרות אלפים מעמך בית ישראל לציונו הקדוש בהר הזיתים, להתפלל ביום ההילולא הידוע כמסוגל לישועה.

לצערנו, בשנים האחרונות, בעקבות חוסר תשומת לב מספקת מצד חלק מהגורמים הרלוונטיים, שלט במקום אי סדר במהלך יום ההילולא, כולל חוסר היערכות כנדרש למעמד, אי עמידה בדרישות הבטיחות למען שלום העולים, היעדר תשתיות להגעת המתפללים לציון, וחוסר רגישות כלפי העולים, שהסתיים פעם אחר פעם בעימותים בין משתתפים לסדרנים שאבטחו את המקום. מצב זה גם גרם לצערי לירידה משמעותית בכמות ציבור העולים להתפלל ולפקוד את ציונו של הצדיק".

עוד נכתב במכתב של השר פרוש: "בעקבות פנייתכם, ופניות נוספות שקיבלנו במשרד ירושלים ומסורת ישראל בימים האחרונים, כולל מטעמו של ראש ישיבת אור החיים וחבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי ראובן אלבז שליט"א, המארגן עלייה לציון ועורך אמירת סליחות מאז שחרור ההר לפני 56 שנה, לקחת אחריות על ארגון ההילולא והסדרתו, החלנו בבדיקת הנושא.

למרות שהזמן קצר והמלאכה מרובה, צוות משרדי ואני נסכים לקחת על עצמנו את התפקיד החשוב לפעול בנושא, וזאת במסגרת תפקידנו לעודד את הנוכחות היהודית בהר הזיתים והחשש כי במידה וההילולא לא תוסדר רבים יימנעו מלהגיע למעמד החשוב, שהינו אירוע עוגן חשוב בנוכחות היהודית בהר הזיתים ואחד מהאירועים הגדולים ביותר הנערכים מידי שנה בהר הזיתים".

לסיום מבהיר השר פרוש: "לאור כך, במידה ואכן יוצע לי ויוטל עלי ועל משרדי האחריות להוציא לפועל את המעמד, אפעל בעזרת ה' ובלי נדר לעשות כל שביכולתי בימים הקצרים שנותרו להביא לקיומו של ההילולא על הצד הטוב ביותר, לרווחתם של רבבות הבאים למעמד הקדוש".

המכתב נשלח גם לראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ולראש העיר ירושלים משה ליאון.

גורמים המעורים בפרטים מסבירים כי "אין כרגע גורם חוקי האמון על ארגון ההילולא, לאחר שמשרד המשפטים הבהיר שמועצת בתי העלמין לא מוסמך לקיים אירועים מסוג זה".

הגורמים הוסיפו: "הפתרון הוא לקבל החלטת ממשלה, בדומה להחלטות שהתקבלו במירון ובהילולת הבאבא סאלי, להטיל את האחריות על שר מסוים והמשרד ממשלתי שתחתיו. החלטה דומה תתקבל ביום ראשון הקרוב לגבי הילולת רבי מאיר בעל הנס, שחלה בי"ד אייר, ותוטל על השר לשירותי דת, מיכאל מלכיאלי".

 

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום