אחרי התבוסה הצורבת - כך הימין צריך לפעול

איש התקשורת והסופר הימני חנן עמיאור מתייחס למפלה שספגה אמש הקואליציה בהצבעה על הרכב הוועדה לבחירת שופטים ואומר כי "הובסנו ע"י חציית קווים אדומים מצד אנשים שדרדרו את המדינה במכוון לאנרכיה. צריך למפות את הזירות הקריטיות ולשלול מהם את היכולת לעשות את זה בסיבוב הבא"

מאיר גלבוע | תקשורת 15.6.2023 | 13:56

יריב לוין במליאה | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

העיתונאי והסופר הימני חנן עמיאור מתייחס הבוקר (חמישי) לתבוסת הקואליציה אמש בהצבעה החשאית במליאה על הרכב הוועדה לבחירת שופטים ומטיל את האשמה על ארגוני השמאל שדרדרו לדבריו את המדינה לכאוס. עמיאור טוען כי כלקח מהאירועים הימים חייב לעשות שינוי יסודי במוקדי הכוח. 

"עכשיו, כשברור שהובסנו, אפשר לסכם:

1. זה היה הסיבוב הראשון ויש לנו סבלנות. את מערכת המשפט נתקן, גם אם זה ייקח יותר זמן וייעשה בהדרגה.

2. לא קרענו את החוט המקשר עם הרוב הגדול של מתנגדי הרפורמה שהם ישראלים מעולים ופטריוטים. חברינו ואחינו. אין לנו לא רצון ולא יכולת להיקרע מעליהם, גם במחיר התבוסה. אנחנו תלמידיו של מנחם בגין והאויב עודנו עומד בשער.

3. ככל שיישמע הדבר מרגיז, גם להם יש נקודה. וטוב ששלטון, כל שלטון, מגלה מגבלות לכוחו.

4. הובסנו ע"י חציית קווים אדומים מצד אנשים שדרדרו את המדינה במכוון לאנרכיה. צריך למפות את הזירות הקריטיות ולשלול מהם את היכולת לעשות את זה בסיבוב הבא.

בראש ובראשונה סרבנות הטייסים. את קורס טיס - לגוון. מיד. היום בבוקר. לא שאני חושב שפריפריה והתנחלויות פחות מוכשרים, אבל מה עדיף, טייס ברמה 90 שאפשר לסמוך על המשמעת שלו, או טייס ברמה 95 שברגע האמת יאיים "אם יש חקיקה אין תקיפה באירן"?

5. המרכיב הקריטי בקמפיין האנרכיה היה התקשורת. בלעדי הרוח הגבית שלה, וגם הקדמית, הקמפיין השערורייתי הזה לא היה מתרומם. התקשורת הישראלית לוחמת בנו, והיא עושה את זה בכלים האלימים והאנטי אתיים ביותר שיש. גם כאן, יש מה לעשות. להפסיק לצפות, להאזין, לקרוא. להפסיק לגמרי. לא לתת להם אפילו נקודת רייטינג אחת. ולעבור לצרוך חדשות מכלי תקשורת לאומיים.

6. השור חורש לאט, אבל לאדמה יש סבלנות. נפיק לקחים, כולל לקחים מטעויות שעשינו אנחנו, ובואו, עשינו, גם בהיקף וגם בסגנון, ונבוא מוכנים יותר לסיבוב הבא.

כי דבר אחד לא השתנה: מערכת המשפט חולה ויוצרת מצב לא דמוקרטי. את זה צריך לתקן ואת זה גם נתקן. נכשלנו עכשיו, נצליח בפעם הבאה. בסוף, הכי חשוב שגילינו אחריות ושמרנו על המדינה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום