מבזקים +
תל אביב 29°c
באר שבע 29°c
חיפה 29°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 29°c
אשדוד 29°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 29°c
באר שבע 29°c
חיפה 29°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 29°c
אשדוד 29°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

זעם חרדי על מאפיית אנג'ל: "נעשתה עבודה משומנת ומחושבת"

בציבור החרדי זועמים מאוד על אנג'ל ואנשי יחסי הציבור שניסו לפתות את ציבור האברכים ולומדי התורה עם כמה כיכרות לחם שפיזרו בכמה בתי כנסיות וכוללים. "כל מה שנעשה אמש צועק לעבודה משומנת ומחושבת", אומר חרדי מב"ב. והתשובה של עמוד ההוראה לאברך מחולון

זעם חרדי על מאפיית אנג'ל: "נעשתה עבודה משומנת ומחושבת"
לחמים של אנג'ל באחד מבתי הכנסת בב"ב צילום: באדיבות המצלם

הזעם מצד רבים במגזר החרדי כלפי מאפיית אנג'ל ויח"צניה שאמש (שני) ניסו "לקנות" את לבו של הציבור החרדי בכמה קרטונים עם לחמים, ממשיך גם היום ולפי דיווחים רבים הקרטונים שהוצבו בבתי כנסת ובכוללים מקומיים, נותרו ברובים מלאים ואין איש דורש להם.

"כאיש יח"צ לשעבר", כותב תושב העיר באחת מקבוצות הווטסאפ, "כל מה שנעשה אמש צועק לעבודה משומנת ומחושבת". לדבריו, "הייתי יושב במשרדי פרסום במשברים כאלה וחושבים איך לצאת מהמשבר. אל תתפלאו אם תהיה חלוקה של דברים או כל מיני גימיקים אחרים כדי לרדת מהעץ".

חרדי נוסף סיפר כי שלחו אברך שלומד בכולל של הרב זילברשטיין בחולון לשאול אותו האם ניתן לקחת לחמים מהחלוקה של יחצ"ני חברת אנג'ל, והרב זילברשטיין הורה שגם מהחלוקה לא לקחת. "ביררתי זאת שוב הרגע עם האברך בשיחת טלפון", הוא כותב.

תושב בני ברר הגיב באחת בקבוצות לאיש יחסי ציבור שעובד עם אנג'ל וכתב: "טוב לדעת שדעתו של הרב זילברשטיין שחושב שתשובת המשקל תהיה הקמת כולל של 10 אברכים לפחות, היא כלום בעיניך תמורת כמה ארגזי לחם".

חרדי נוסף שחש עלבון צורב מהפרקטיקה הבזויה לפיה מרצים את החרדים ב"שקל תשעים" כתב בציניות: "ברור, עכשיו חייבים לרוץ לקנות אנג'ל כי יש כמה יחצ"נים שהחליטו שחשבון הבנק שלהם חשוב".

חרדים רבים הגיבו אמש ברשתות החברתיות ובקבוצות הווטסאפ בזעם על החלוקה ואמרו כי "שוב פעם חושבים שאפשר לקנות את החרדים בשקל תשעים. מבזים אותו ואז עושים עליו סיבוב יח"צ כדי שישכח. הם ממשיכים כנראה "להתייעץ" עם "יועצים" שחושבים שקונים חרדים בזול.. 'חלקו להם לחם בחינם וכולם יסתערו ויאהבו אתכם'".

רבים מציינים כי אחרי ההתנצלות בשבוע שעבר כאשר קברניטי המאפייה עלו לביתו של ראש הישיבה זצ"ל והגישו את מכתבי ההתנצלות הייתה תחושה שנעשה צעד חשוב, על אף שהגיע מאוחר מדי, והנה נפתח הסדק דרכו תוכל החברה הוותיקה לשוב אל לבו של הציבור החרדי.

אך אז הגיע סוף השבוע ואיתו הריאיון הבזוי של היו"ר עמר בר לב שחזר בו בפה מלא מן ההתנצלות שהגיש בכתב, צעד שגרם לציבור החרדי להבין שעושים עליו סיבוב - והזעם בעקבות כך החל לבעבע, עוד יותר מאשר לאחר ההפגנה מול ביתו של ראש הישיבה זצ"ל.

"החלוקה של הלחמים הבוקר בבני ברק זה אותו דפוס התנהגות כמו השמאלן שזרק שטרות כסף על בחורי הישיבה בבית וגן לפני פסח", ציין חרדי באחת מקבוצות הווטסאפ.

בציבור החרדי דרושים ממאפיית אנג'ל לפטר לאלתר את יו"ר הדירקטוריון בר לב שהפך לסדין אדום עבור הציבור החרדי, ומי שמייצג יותר מכל את שנאת החרדים שעולה באחרונה ביתר שאת ברחוב הישראלי. אך באנג'ל כלל לא ממהרים לעשות את הצעד הזה.

התגובה המעליבה של אנג'ל

בתוך כך, כתבת גלי צה"ל עינב קרנר פרסמה בסוף השבוע האחרון נתונים שמראים עד כמה צנחו המכירות במאפיית אנג'ל מאז החל החרם נגדה בעקבות ההפגנה של היו"ר בר לב סמוך לביתו של מרן הרב גרשון אדלשטיין. אמש (שני) היא פנתה לחברה כדי לקבל תגובה לנתונים, אך אנג'ל בחרה להשיב לה עם תגובה פוגענית.

"אחרי שפנינו למאפיית אנג'ל כדי לקבל את תגובתם, נוכח נתוני סטורנקסט", כתבה קרנר, "זו התגובה 'הלא רשמית' שקיבלנו": "די. זה לא מעניין אף אחד יותר. נשמע מאד בומבסטי ירידה בעוגות, פסיק במכירות של אנג'ל. אבל זה באמת כבר חדשות של אתמול. תמצאי נושא אחר להתעסק בו", נאמר לה מטעם אנג'ל.

"חבל שכך בחרה אנג'ל להשיב לבקשתנו", כתבה עיתונאית גל"צ, שפרסמה בסוף השבוע כי לפי נתוני חודש מאי שמציגה חברת סטורנקסט, נרשמה ירידה של כ- 29.5% בקטגורית עוגות קונדיטוריה. וזאת למרות הטענה כי הציבור החרדי שמחרים את המאפייה צורך רק "לחם בפיקוח" עליו החברה כמעט ואינה מרוויחה.

בנוסף, המכירות של הלחם בפיקוח צנחו ב-13.5% ובלחמניות נרשמה ירידה של 14.5% בקטגוריית הפיתות נרשם דווקא זינוק של 80% אותה מסבירים ברשתות בעקבות ל"ג בעומר והמנהג לעשות "על האש".

בתוך כך, ברשת המרכולים 'זול ובגדול' אמרו השבוע ל-mynet ירושלים כי בסניפים החרדיים של הרשת בעיר חלה ירידה של 25 אחוזים בצריכה של מוצרי אנג'ל בעקבות החרם, ואילו ברשת 'רמי לוי' ציינו כי הירידה במכירות הייתה בגובה של כעשרה אחוזים. עם זאת, בשתי הרשתות ציינו השבוע כי לאחר ההתנצלות נרשמה עלייה הדרגתית בהיקף רכישת המוצרים של המאפייה, אך המספרים עדיין רחוקים מהרמה שמלפני החרם.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום