אברהם פריינד: הוריו של אלי פלדשטיין שוחחו עימו הערב פעם נוספת. אלי אמר להוריו: "כואב לי על הצער שלכם. אני לא צריך להיות פה, לא עשיתי כלום!". השיחה נמשכה 4 דקות בלבד!.
פרויקט המטרונית החדשני שיצמצם את עומסי התנועה
פרויקט מטרונית טירת כרמל וחיפה מערב יוצא לדרך | המטרונית צפויה לצמצם את עומסי התנועה באזור, ולהרחיב את השימוש בתחבורה הציבורית, באמצעות מערכת חדשנית ומתקדמת להסעת המונים, שתהווה חלופה אמיתית לרכב הפרטי
משרד התחבורה, באמצעות חברת חוצה ישראל, פרסם מכרז לביצוע עבודות במקטע השלישי בפרויקט מטרונית טירת כרמל וחיפה מערב. הקו החדש יספק גישה מהירה, נוחה ויעילה למרכזי המסחר והתעסוקה, למוסדות הלימוד ועוד.
המטרונית צפויה לצמצם את עומסי התנועה באזור, ולהרחיב את השימוש בתחבורה הציבורית, באמצעות מערכת חדשנית ומתקדמת להסעת המונים, שתהווה חלופה אמיתית לרכב הפרטי. העבודות צפויות להתחיל כבר במהלך שנת 2023.
במסגרת המכרז, ייבנה מקטע באורך כקילומטר וחצי לאורך הרחובות רוטנברג וי"א הספורטאים. העבודות כוללות בין היתר סלילת נתיב העדפה ייעודי למטרונית ולאוטובוסים, הקמת תחנות מטרונית משוכללות הכוללות צגי מידע בזמן אמת, יצירת תשתית טכנולוגית להעדפה בצמתים, הוספת מדרכות ושבילי אופניים, פיתוח עירוני ונופי הכולל גינון ושתילת עצים וצמחייה ועוד.
פרויקט המטרונית טירת כרמל וחיפה מערב ישרת את תושבי האזור, תוך יצירת רצף תחבורתי מהיר ונוח במטרופולין חיפה, וישלים את המערך התחבורתי העתידי באזור הכרמל. אורך תוואי המטרונית החדש הוא כ-9.5 קילומטרים, והוא כולל כ-30 תחנות והקמת שני קווים חדשים, שיצטרפו ל-5 הקווים הקיימים: קו 6 לטירת כרמל, וקו 7 לשכונות החדשות המתוכננות בחיפה מערב.
המטרונית יצאה לדרך בשנת 2013, וזכתה להצלחה גדולה. במהלך השנים הושקו קווים נוספים לכיוון יגור, נשר וקריית אתא. כיום פועלים 5 קווי מטרונית באורך כולל של כ-60 קילומטרים, המסיעים כ-60,000 נוסעים ביממה ומתממשקים ל-5 תחנות רכבת ישראל, לרכבלית ולכרמלית, ולעשרות קווי אוטובוס עירוניים ובינעירוניים.
מנכ"ל חוצה ישראל, דן שנבך אמר: "פרויקט מטרונית טירת כרמל וחיפה מערב מהווה אבן דרך נוספת לשיפור איכות חיי התושבים במטרופולין חיפה, ומצטרף לשורה של פרויקטים עירוניים ובין-עירוניים שמקדמת חוצה ישראל בצפון הארץ, שנועדו לספק פתרון תחבורתי מתקדם וחדשני. המטרונית תביא לחיבור הערים חיפה, טירת כרמל והקריות, ותאפשר לתושבי האזור נגישות מרבית לקווי תחבורה ציבורית נוספים, ולאזורי מסחר, תעסוקה ופנאי.״