מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 24°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 27°c
אשדוד 25°c
כ"ז אלול התשפ"ד | 30.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 24°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 27°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

מעוז השמאל: ג'ורג' סורוס מעביר את השליטה לבנו בן ה-37

בראיון הראשון שלו כיורש, אלכס סורוס אומר שהמיזם הפילנתרופי של המשפחה בסך 25 מיליארד דולר יגביר את תמיכתה בזכויות אדם. "הצד שלנו חייב להיות יותר פטריוטי ומכיל", אמר. "זה שמישהו מצביע לטראמפ לא אומר שהוא אבוד או גזעני"

מעוז השמאל: ג'ורג' סורוס מעביר את השליטה לבנו בן ה-37
ג'ורג' סורוס צילום: Harald Dettenborn

ג'ורג' סורוס, המשקיע האגדי, הפילנתרופ מהשמאל שהרגיז הרבה מנהיגים ימניים, מעביר את השליטה באימפריה שלו בשווי 25 מיליארד דולר לבן אלכסנדר סורוס, הוגה דעות מרכז-שמאל, שגדל לעושר המשפחה ולא היה אמור להיות יורש פוטנציאלי.

הצעיר בן ה-37, אמר בראיון הראשון מאז בחירתו שהוא מרחיב את המטרות הליברליות של אביו בן ה-92 "אנחנו חושבים דומה", אמר סורוס תוך שהוא מציין כמה סיבות. הוא מתכנן להמשיך להשתמש בכיסים העמוקים של המשפחה כדי לתמוך בפוליטיקאים אמריקאים מהשמאל.

"אני יותר פוליטי" אמר אלכס בהשוואה לאביו. לאחרונה הוא נפגש עם פקידי ממשל ביידן, מנהיג הרוב בסנאט צ'אק שומר וראשי מדינות, כולל נשיא ברזיל לולה דה סילבה וראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו כדי לתמוך בסוגיות הקשורות לקרן המשפחתית.

אלכס אמר שהוא מודאג מהסיכוי לחזרתו של דונלד טראמפ לבית הלבן, מה שמרמז כי ארגון סורוס ישקיע כסף רב במירוץ לנשיאות ב-2024. "כל עוד הצד השני עושה את זה, נצטרך לעשות את זה גם", אמר בראיון ל'וול סטריט ג'ורנל' במשרדי הקרן בניו יורק.

במשך שנים, מקורבים לג'ורג' האמינו שאחיו למחצה של אלכס, ג'ונתן סורוס, בן 52, עורך דין עם רקע פיננסי, הוא היורש המובהק, הוא עבד זמן מה בקרן וייצב את קרן הגידור סורוס בתקופות סוערות.

בניסיון לשמור על שלום במשפחה לאחר שהשניים לא הסתדרו, ג'ונתן עזב את עסקי ההשקעות של אביו ב-2011, לדבריו. "לא הסתדרנו בנקודות מסוימות," אמר ג'ורג'. "זה נהיה ברור לשנינו, במיוחד לו, והוא רצה לצאת לדרך לבדו".

בעוד שביקורת על ג'ורג' סורוס כוללת לפעמים אמירות אנטישמיות, קרן סורוס לא תמכה בהרבה מטרות יהודיות. אלכס, לעומת זאת, ביקר בישראל כמה פעמים והוא חוגג חגים יהודיים כמו ראש השנה ופסח, מה שאביו לא חוגג.

אלכס עוזר לדמוקרטים לפנות למצביעים הלטיניים ולשפר את שיעור ההצבעה בקרב מצביעים שחורים. הוא מכוון פוליטיקאים דמוקרטיים לחדד טוב יותר את המסר שלהם, ולהרחיב את כוח המשיכה של המפלגה.

"הצד שלנו חייב להיות יותר פטריוטי ומכיל", אמר. "זה שמישהו מצביע לטראמפ לא אומר שהוא אבוד או גזעני".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום