רועי קייס: משרד הפנים של איחוד האמירויות בהתייחסות ראשונה מודיע כי קיבל דיווח ממשפחת אדם שהוא אזרח מולדובה העונה לשם צבי קוגן, לפיו הוא נעלם ואבד הקשר עימו מאז יום חמישי. משרד הפנים מודיע כי השלטונות החלו לחקור מיד עם קבלת התלונה וקורא לציבור לצרוך מידע מהמקורות הרשמיים, ולא להיגרר אחרי שמועות מגמתיות וחדשות כזב שמטרתם לגרום לבלבול בחברה.
בעלי ORA נקראים למוסך: התקלה שעלולה להוביל אתכם למיקום שגוי
קריאת תיקון למכוניות אורה: הרכב עלול לשדר מיקום שגוי במקרה חירום
כלמוביל, יבואנית גרייט וול מודיעה על קריאת תיקון לרכבים מתוצרת ORA ודגם פאנקי קאט, המכונית החשמלית הסינית שמגיעה לישראל ומיוצרת על ידי ענקית הרכב גרייט וול. קריאת תיקון היא מצב בו יצרן רכב מזהה שבדגם מסוים שלו קיימת בעיה פוטנציאלית שעלולה להתעורר בתנאים מסוימים – ולכן יצרן הרכב מודיע ללקוחותיו כי הבעיה קיימת ומבקש מהם להגיע אל המוסך כדי לבצע את התיקון. במכוניות יותר מודרניות כבר אין צורך לבצע את התיקון באמצעות הגעה פיזית למוסך ובמקום זאת התיקון מבוצע באמצעות עדכון מהאוויר, או עדכון Over The Air , כלומר העדכון מבוצע באופן עצמאי כאשר בעל הרכב אינו צריך לבצע שום פעולה.
לפי הודעתה של כלמוביל, במסגרת תהליך של בקרת איכות פנימית שוטפת שביצעה גרייט וול, החברה האם של אורה, התגלה כי במהלך שימוש במקרה חירום במערכת ה E CALL של מכוניות אורה פאנקי קאט, המיקום שהמערכת שולחת לכוחות החילוץ עלול להיות שגוי.
מערכת E CALL היא מערכת אשר מותקנת במכוניות חדישות, שתפקידה הוא לזהות כאשר הרכב נקלע למקרה חירום, למשל תאונת דרכים, וליצור קשר באופן אוטומטי עם כוחות החירום וההצלה וגם לכוונם לזירת האירוע. לפי היבואנית, בישראל יש 418 רכבי אורה פאנקי קאט אשר יצטרכו לבצע את הריקול. הלקוחות הרלוונטיים יקבלו מכתבי זימון לביקור במרכזי השירות המורשים מטעם ORA לביצוע טיפול בהתאם להוראות יצרן הרכב. משך התיקון הוא כשעה.
זאת ועוד: חשוב להדגיש שלפי החוק בישראל בעל רכב שזומן לקריאת שירות – Recall - ולא ביצע אותו לא יוכל לעבור את הטסט השנתי אם לא דאג לבצע את התיקון תוך חצי שנה ממועד קבלת ההודעה.