מבזקים +
תל אביב 29°c
באר שבע 29°c
חיפה 29°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 29°c
אשדוד 29°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 29°c
באר שבע 29°c
חיפה 29°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 29°c
אשדוד 29°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

נתוני האמת נחשפים: הצניחה הדרמטית במכירות של מוצרי מאפיית אנג'ל

לפי נתונים שפורסמו, אנג'ל רשמה בחודש מאי ירידה דרמטית בגובה של עשרות אחוזים במכירות עוגות הקונדיטוריה וזאת בניגוד לטענת החברה כי החרדים רוכשים רק מוצרים שבפיקוח עליהם החברה ממעטת להרוויח | בסביבתו של הבעלים מבהירים כי הוא עומד מאחורי ההתנצלות

נתוני האמת נחשפים: הצניחה הדרמטית במכירות של מוצרי מאפיית אנג'ל
עמר בר לב, וירון אנג'ל בבית ראש הישיבה צילום: באדיבות המצלם

ברקע הזעם החרדי שנמשך על מאפיית אנג'ל בעקבות התבטאויותיו של היו"ר עמר בר לב בריאיון בסוף השבוע ל"ידיעות אחרונות" בו חזר מן ההתנצלות אותה הגיש בכתב בתחילת השבוע לבני ביתו של הרב אדלשטיין זצ"ל, בגלי צה"ל מתפרסמים נתונים שמראים עד כמה צנחו מכירות החברה מאז החל החרם.

על פי נתוני חודש מאי שמציגה חברת סטורנקסט ופורסמו בגלי צה"ל, נרשמה ירידה של כ- 29.5% בקטגורית עוגות קונדיטוריה. וזאת למרות הטענה כי הציבור החרדי שמחרים את המאפייה צורך רק "לחם בפיקוח" עליו החברה כמעט ואינה מרוויחה.

בנוסף, המכירות של הלחם בפיקוח צנחו ב-13.5% ובלחמניות נרשמה ירידה של 14.5% בקטגוריית הפיתות נרשם דווקא זינוק של 80% אותה מסבירים ברשתות בעקבות ל"ג בעומר והמנהג לעשות "על האש".

נתונים אלה הם בניגוד מוחלט לדברים שאמר בר לב בריאיון לידיעות אחרונות. "לא אכנס לפרטים ולמספרים האם נפגענו כלכלית מהחרם, אבל כל הסיפור הוא ממש לא כלכלי. ברור שביטלו הזמנות, אבל מה שהדאיג אותנו זה שאנשים יתחילו להיות מפוטרים, לא רציתי שבשבוע הראשון שאני נכנס לתפקיד אנשים שמפרנסים משפחות יפוטרו", כך טען יו"ר הדירקטוריון".

הזעם נגד עמר בר לב

בסביבתו של הבעלים ירון אנג'ל מביעים אכזבה מדבריו של עמר בר לב בריאיון ל'ידיעות אחרונות' ומבהירים ל'בחדרי חרדים' כי הם עומדים מאחורי ההתנצלות הכנה לדבריהם בתחילת השבוע בבית הרב אדלשטיין זצ"ל בבני ברק. גורמים המעורים בנושא מסבירים לנו כי הבעלים של החברה נמצא בין הפטיש לסדן: מחד, יש לו 'אחוות רעים' משירותו המשותף עם בר לב בסיירת מטכ"ל, מאידך, אכזבה מהצעדים שלו שגורמים נזק למאפייה.

בציבור החרדי עולה דרישה חד משמעית כלפי קברניטי מאפיית אנג'ל - לפטר לאלתר את יו"ר הדירקטוריון בר לב שהפך לסדין אדום עבור הציבור החרדי, ומי שמייצג יותר מכל את שנאת החרדים שעולה באחרונה ביתר שאת ברחוב הישראלי.

בריאיון מודה בר-לב שהופתע מעוצמת החרם והיקפו, אך מכחיש כי ההחלטה להתנצל הייתה מסיבות כלכליות. "כל הסיפור הוא ממש לא כלכלי", אמר בר לב. "ברור שביטלו הזמנות, אבל מה שהדאיג אותנו זה שאנשים יתחילו להיות מפוטרים מכל מיני מקומות ומוקדים של המאפייה. אז אנשים שמפרנסים משפחות יפוטרו בגלל העניין הזה? רק זה היה חסר לי".

על ההחלטה לסיים את המשבר בניחום אבלים בבית משפחת אדלשטיין אמר בר-לב: "לא התקפלנו ולא נכנענו. זה סיפור שנמשך חודש, לא נלחצנו מהאיומים, אבל ברגע שזה הופך לעוד מאבק בציבור הישראלי ונגד המאפייה - ומה בכלל למאפייה שמספקת לחם כבר 100 שנים ולסיפור הזה - וברגע שהתברר לנו שבכלל מפרשים את השתיקה שלנו כיהירות וזלזול אז היה ברור שצריך לעשות משהו". עם זאת הוא טוען שלא התנצל, למרות שהשאיר מכתב התנצלות ברור בבית הרב זצ"ל: "אני לא רואה בזה מכתב התנצלות. אפשר לתת כותרות מפה ועד להודעה חדשה אבל זה לא מכתב התנצלות".

בעקבות דבריו של בר לב בריאיון, אמר אמש (חמישי) ירון אנגל כי "עומר בר לב הינו אדם פרטי ופוליטי והריאיון הינו אישי ואיננו שותפים לראיון ולנאמר בו. מאפיית אנג'ל התנצלה מעומק לב ובאופן ברור וגלוי התנצלות שאיננה משתמעת לשתי פנים. זו עובדה ואנו עומדים מאחוריה".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום