מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 24°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 27°c
אשדוד 25°c
כ"ז אלול התשפ"ד | 30.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 24°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 27°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

צלבי קרס ושריפת בית בקהילה החרדית

צלבי קרס צוירו על כמה בתים בפארק פיין לייק בניו ג'רזי החרדית, ראש העיר גינה את המעשה וגינה "כל צורות של שנאה אנטישמית". חשוד אחד נעצר, שמו של אותו אדם לא פורסם בשלב זה

צלבי קרס ושריפת בית בקהילה החרדית
צלב קרס על הבית צילום: Lakewood Alerts

לאחר מספר מעשי וונדליזם נגד רכוש יהודי במנצ'סטר שבניו ג'רזי, התובע הכללי מתיו ג'יי פלטקין והתובע של מחוז אושן, ברדלי בילהימר, הודיעו על פתיחת חקירה לאחר שמספר נכסים רוססו בצלבי קרס ובית הוצת בעיר מנצ'סטר. חשוד אחד נעצר, שמו של אותו אדם לא פורסם בשלב זה, כך דיווח האתר Lakewood Alerts.

מהמשטרה נמסר: "מעשי שנאה אקראיים שנועדו להחדיר פחד ולהפר את תחושת הביטחון והשייכות של תושבי ניו ג'רזי, רק על סמך מי הם ובמה שהם מאמינים בו, יטופלו במהירות ובחומרה על ידי רשויות החוק. אלה שמרגישים זכאים לרמוס את זכויות שכניהם לחיות בשלום ולממש את חירויותיהם החוקתיות לא ימצאו מקלט בטוח בניו ג'רזי".

רשויות אכיפת חוק רבות משתפות פעולה בחקירה המתמשכת של פשעים אלה, שהביאה למספר מקרים של ונדליזם ונזק לרכוש ברחבי העיר מנצ'סטר. מהקהילות היהודיות נמסר "אנו רוצים להביע את תודתנו לצוות החרוץ והמסור של חטיבת המשפט הפלילי בניו ג'רזי, משרד התובע של מחוז אושן ומשטרת העיר מנצ'סטר, שעובדים קשה כדי לפתור את המקרה הזה".

ראש עיריית מנצ'סטר, רוב אראס, אמר ל-Lakewood Alerts כי הוא "הזדעזע" לאחר שנודע לו שצלבי קרס צוירו על כמה בתים בפארק פיין לייק, גינה את המעשה וגנה כל צורות של שנאה אנטישמית. "אני מזועזע מהפעולות האלה ולא אעמוד מנגד על פגיעה כזו שנגרמה לתושבינו. אני מגנה לחלוטין את מעשי הוונדליזם בעירנו, אך באופן ספציפי יותר, מעשי ונדליזם הניזונים משנאה", אמר ראש העיר אראס.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום