מבזקים +
תל אביב 23°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 23°c
בית שמש 23°c
בני ברק 33°c
אשדוד 23°c
כ"ה אלול התשפ"ד | 28.09.2024
תל אביב 23°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 23°c
בית שמש 23°c
בני ברק 33°c
אשדוד 23°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

ברקע הזינוק בפשיעה במגזר הערבי: ראש האגף פורש

ראש אגף סיף במשטרה, ניצב נתן בוזנה, הודיע על פרישה | ברקע: מתיחות בצמרת הארגון ומינוי פרויקטור לפשיעה במגזר הערבי

ברקע הזינוק בפשיעה במגזר הערבי: ראש האגף פורש
ניצב נתן בוזנה צילום: דוברות המשטרה

ראש אגף סיף, שמרכז את נושא הפשיעה במגזר הערבי, ניצב נתן בוזנה, הודיע (שלישי) למפכ"ל ניצב קובי שתבאי על בקשתו לפרוש מהמשטרה. לפי המשטרה, בוזנה "יוצא לגמלאות בתום שירות ממושך וארוך שנים במשטרה". אלא, שמאחורי הפרישה עומדת מתיחות בצמרת הארגון וההבנה של בוזנה כי לא יקבל מינוי בסבב המינויים הבא. הפרישה מגיעה יממה לאחר שהשר בן גביר הודיע על מינוי פרויקטור לפשיעה במגזר הערבי.

ניצב בוזנה, (60) אב לשלושה, מתגורר בראשון לציון, התגייס למשטרה בשנת 1984 כחבלן במחוז ירושלים. הוא בעל עיטור השרות על נטרול מכוניות תופת בעזה ובוגר המכללה לביטחון לאומי, בעל תואר ראשון במדעי המדינה ותואר שני במדעי החברה.

בין תפקידיו הבולטים שמילא לאורך השנים במשטרה: סגן מפקד מחוז ש"י, ממ"ר נגב ממ"ר איילון ור' מחלקת חבלה במ"י. מכהן בתפקיד ראש אגף סיף משנת 2022.

"מפכ"ל המשטרה כיבד את בקשתו של הקצין, איחל לו בהצלחה בהמשך הדרך והודה לו על תרומתו רבת השנים לביטחון מדינת ישראל", מסרה המשטרה. השניים סיכמו כי ניצב בוזנה יפרוש במהלך החודשים הקרובים.

אתמול, כאמור, בתום הערכת מצב שקיים השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר יחד עם מפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב שבתאי ומפקדי המחוזות במשטרה, החליט השר בן גביר כי ימונה פרויקטור מיוחד שיטפל בפשיעה ובמקרי הרצח במגזר הערבי.

מינוי פרויקטור עלה כבר בהערכות מצב שקיימו השר והמפכ"ל בשבועות האחרונים וכעת בכוונת השר בן גביר לחפש ולמנות אחד כזה כבר בשבועיים הקרובים.

השר בן גביר אמר בתום הערכת המצב: "בכוונתי לשים את המאבק בפשיעה ובמקרי הרצח בחברה הערבית בראש סדר העדיפויות של המשרד לביטחון לאומי. כמו"כ בכוונתי להקצות משאבים אדירים לשם כך על ידי הבאת שוטרים לשטח, העלאת שכר שוטרים והקמת המשמר הלאומי".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום