מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 23°c
חיפה 23°c
ירושלים 21°c
בית שמש 24°c
בני ברק 26°c
אשדוד 26°c
י"ג תשרי התשפ"ה | 15.10.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 23°c
חיפה 23°c
ירושלים 21°c
בית שמש 24°c
בני ברק 26°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

השיק בסך 60 אלף ש"ח נעלם; דואר ישראל: "נמסר ליעדו"

דואר רשום שלא נמסר, דברי דואר שמגיעים באיחור של חודשיים, מכתבים שמתעופפים לכל עבר, תושבים שנאלצים להתמודד עם תשלום של ריבית פיגורים בשל מועדי התשלום שחלפו, הזמנות לאירועים שהופכות ללא רלוונטיות בשל איחור משמעותי במסירה, דרכונים וצ'קים של עשרות אלפי שקלים שהדוור דיווח על מסירה אך לא נמסר ליעדו, כל זאת ועוד משקפים את תמונת המצב ברמה ד' בבית שמש וההתנהלות הפוגענית והמזלזלת של דואר ישראל

השיק בסך 60 אלף ש"ח נעלם; דואר ישראל: "נמסר ליעדו"
דואר ישראל צילום: נתי שוחט, פלאש 90

תושבי רמה ד' בבית שמש מתלוננים במשך תקופה ארוכה על מחדל מתמשך של דואר ישראל בחלוקת דברי הדואר באזורם.

ברחבי הרמה נשמעות תלונות חוזרות ונשנות של התושבים על מכתבים המגיעים באיחור רב ואף גורמים לנזקים והפסדים לתושבים.

למעשה, חשבונות, קנסות ודברי דואר שונים אשר אמורים להגיע לתיבות הדואר של התושבים באופן סדיר, מגיעים בביזיון לאחר מספר חודשים.

 

דברי הדואר מתעופפים ברוח

לא די בכך שדברי הדואר מגיעים באיחור משווע, הזלזול המחפיר של דואר ישראל באזרחים הוא בוטה ובלתי מתקבל על הדעת: במקום להניח את המכתבים בתוך תיבת הדואר, הדוור מרמה ד' בבית שמש נצפה מניח את ערמת המכתבים מעל תיבות הדואר בשכונה הכוללים מכתבים שאמורים להימסר ידנית ללקוח כ "דואר רשום"!

כתוצאה מהתנהלות הדוור, התושבים מוצאים את מכתביהם מפוזרים בשטחים מסביב לתיבות הדואר, ולעיתים אף קרועים, רטובים, כאשר רובם אובדים ולא מגיעים לדיירים.

תושבים רבים דיווחו כי מכתביהם מגיעים באיחור של חודשיים ואף יותר. מדובר בחודשיים של אי-יכולת לשלם חשבונות בזמן הכוללות הוצאות נוספות של האיחורים וריבית פיגורים.

"הדואר הוא חלק בלתי נפרד מהחיים היומיומיים שלנו" אומר אחד התושבים ל"בחדרי חרדים", "אנחנו מסתמכים עליו לקבל מסמכים חשובים ולשלם חשבונות בזמן. מדובר בהתנהלות רשלנית של הדואר כאשר המכתבים המגיעים באיחור רב הופכים ללא רלוונטיים כאשר על חלקם אנו צריכים לשלם ריבית פיגורים. אנחנו לא נמצאים במאה ה-19! זה לא יכול להימשך בצורה כזו!"

חשוב לציין כי רוב המכתבים שהתושבים מקבלים אכן הופכים ללא רלוונטיים בשעת קבלתם עקב האיחור הבלתי נתפס בעת המסירה.

תושבים נוספים דיווחו על מצבים שבהם מכתבים אישים שנשלחו אליהם שאמורים היו להיות בתיבות הדואר, מתגלגלים באופן חופשי מעל התיבות ומחוץ להן: "הדואר בהתנהלותו, פוגע באופן חריף באמון הציבור, הם ממשיכים להתעלם מתלונות התושבים ואינם לוקחים אחריות על השירות", אמרה אחת התושבות בזעם ל"בחדרי חרדים".

הזלזול המחפיר של דואר ישראל הופך למקומם יותר כאשר אנו נחשפים לעדויות התושבים. א.ר סיפרה על צ'ק של מעל 60 אלף שקלים שנשלח אליה מבנק הפועלים דרך "דואר רשום" וספגה מפח נפש מתמשך: "יום אחד נדהמתי לגלות שהדואר נמסר בהצלחה, הייתי בהלם", מתארת א.ר, "את הצ'ק לא קיבלתי, לא בדואר ובוודאי שלא נמסר לידי כפי שמקובל ב"דואר רשום". "מסתבר, שהדוור ברוב חוצפתו הקליד במערכת שהוא מסר את הדואר, עכשיו לך תוכיח שלא קיבלת…"

בדואר ישראל טענו בתוקף שהצ'ק נמסר

"הייתי בלחץ של ממש, צ'ק של עשרות אלפי שקלים מסתובב איפה שהוא מבלי שיש לי אפשרות לדעת מי קיבל אותו והאם הוא נגנב.

אחרי שבועות ארוכים אני נדהמת למצוא את המעטפה ובתוכו הצ'ק כאשר היא מתגלגלת מעל תיבות הדואר של הבניין… 
זו שערורייה של ממש! אנחנו חיים במציאות בלתי מתקבלת על הדעת!" חותמת א.ר את עדותה.

דואר ישראל: "תפנו לבנק הפועלים שייפנו אלינו"

"אני מרגיש שאנחנו נזקקים לשירות הדואר, אבל הדוור מרמה ד הפך את השירות ללא רלוונטי, אומר לנו דייר נוסף שגר ברמה ד', "קיבלנו את המכתב לחידוש רישיון רכב אחרי שכבר פג תוקף הרישיון הקודם, אני מוצא את עצמי עבריין בחסות דואר ישראל" זועם התושב, "לצערי אין מי שלוקח אחריות על מה שנעשה כאן".

א.פ. סיפרה: "כבר פעם שלישית שאנחנו משלמים חשבון מים פלוס ריביות, הייתה כבר התראה על עיקול, אנחנו חסרי אונים".

ז.מ. מספר ל"בחדרי חרדים" על מקרה דומה שנכתב כאן, בו הדוור מעדכן שהמכתב נמסר ליעדו בעוד שהמכתב אינו הגיע כלל: "הדרכונים שלנו היו אמורים להגיע בדואר רשום, בדקנו לפי מספר המעקב והיה רשום 'נמסר' זה היה קרוב לטיסה ודאגנו גם על הדרכונים. רק יום לפני הטיסה נדהמנו לראות את הדרכונים בתיבת הדואר יחד עם ערמת מכתבים שהפכו ללא רלוונטיים…".

חשוב להדגיש שמדובר באין ספור פניות ועדויות של תושבים שהגיעו למערכת והתאוננו ע"כ שהגיעו מים עד נפש וכי ההתנהלות של הדואר פוגעת באופן משמעותי באיכות החיים שלהם בפרט שמדובר בגוף גדול המתקשה לספק מענה טלפוני מהיר מה שמשאיר את התושבים חסרי אונים מבלי יכולת לעקוב אחר דברי הדואר שנשלחים אליהם, כאשר בנוסף לכך הם נאלצים לשלם באורח קבע, ריביות וקנסות בשל מועדי התשלום שחלפו.

ביקשנו את תגובת דואר ישראל לפני כחודשיים וזו טרם התקבלה.

בחדרי חרדים

 צבע אדום

art