בכור מקבל פי 2? כך תערכו צוואה הלכתית

ישנם אנשים רבים אשר חשים אי נוחות רק מהמחשבה לערוך צוואה, אולם כיום עריכת צוואה הינה דבר שבשגרה, שכן צוואה הינה כלי עוצמתי ביותר, אשר ביכולתו להמשיך ולאפשר לכל אדם, גם לאחר פטירתו- להמשיך ולשלוט ברכושו

שיווק ופרסום | תוכן שיווקי 4.6.2023 | 10:15

צוואה | צילום: שאטר סטוק

בנוסף, עריכת צוואה הינה כלי חשוב ביותר על מנת למנוע סכסכים משפחתיים בין יורשים.

משרדנו מתמחה בעריכת צוואות ומלווה את הלקוח בכל התהליך עד שמתקבלת טיוטה לשביעות רצונו של הלקוח. כך, נותן משרדנו ללקוח מספר פגישות בטרם החתימה על הנוסח הסופי.

בפגישה הראשונה עורך הדין יושב עם הלקוח ושומע מה באמת רצונו. לאחר מכן, מכין עורך הדין טיוטה ראשונית. לאחר קבלת הטיוטה, ניתן ואף מומלץ לקיים פגישה נוספת על מנת לעבור על ההוראות בצוואה ולהגיע לנוסח סופי, בטרם החתימה.

משרד עו"ד אופיר ביידה חן המתמחה למעלה מ25-שנה בתחום דיני ירושות וצוואות ומעניק שירותים משפטיים בתחום.

לא אחת מגיעים למשרדי הורים אשר חוששים מה יעלה בגורל רכושם לאחר פטירתם. במקרה כזה, חשוב מאוד להבין ממה נובע הצורך להגן על הירושה. ישנם מקרים בהם הורה חושש מילדו המהמר או ילד עם נטייה לצבור חובות. גם על סיטואציה כזאת ניתן להתגבר באמצעות כתיבת הוראות בצוואה.

השאירו פרטים ליצירת קשר אודות דיני ירושה>>>  או חייגו: 072-395-2431

חוק הירושה קובע מי הם היורשים על פי דין של המנוח על פי סדר קבוע שקבע החוק. כאשר המנוח לא הותיר אחריו צוואה, יורשי המנוח יגישו בקשה לצו ירושה והירושה תתחלק באופן שנקבע על ידי המחוקק.

אז למה בכלל כדאי לערוך צוואה?

נתחיל ונאמר שהחוק שהסדיר את דיני ירושות וצוואות הינו חוק ישן מאוד ואין בו התייחסות לשינויים שחלו בשנים האחרונות בסוגי הירושות כדוגמאת הורשת נכס דיגיטלי. החוק אינו מתייחס לשאלה מי זכאי לקבל את הטלפון הסלולרי של הנפטר או תמונות של הנפטר שנשמרו בענן.

בצוואה, המנוח בעצם מביעה את רצונו להנחיל ליורשיו באופן מסודר את רכושו, בדיוק כמו שהוא רוצה, בחלקים שהוא רוצה.

חשוב להדגיש, עריכת צוואה הינה כלי חשוב למניעת מחלוקות עתידיות בין ילדיו או קרוביו של המנוח לאחר מותו. כמו כן, במקרים של גירושין- עריכת צוואה תסיר ספק ותמנע מהגרושה לרשת את המנוח, בטרם הגירושים הפכו לרשמיים.

חוק הירושה מכיר בארבעה סוגים של צוואות: צוואה בעדים, צוואה בפני רשות, צוואה בכתב יד או צוואה בעל פה. צוואה בעדים הינו הצוואה הנפוצה ביותר.

הדבר האחרון שהורה רוצה זה שילדיו או יורשיו יסתכסכו לאחר מותו בכל הקשור לצוואה.

אז איך נמנע מסכסוכים בין יורשים?

אנשים נמנעים לעתים מלערוך צוואה מאחר שהם חוששים שעריכת צוואה תגרום בעצמה לסכסוך בין יורשים. אולם, ההפיך הוא הנכון. כפי שציון לעיל, חוק הירושה הינו חוק ישן ביותר. בנוסף, החוק לא מתייחס לכל הסיטואציות שעלולות לקרות במהלך החיים.

בצוואה המוריש יכול התייחס לכל סוגיה אשר עולה על דעתו בנוגע לאופן מימוש העזבון, התנהלות מחייבת בין היורשים השונים ומנגנון של הסדרת מחלוקות במקרה ויתעוררו כאלה. לפיכך, ובמיוחד במקרים בהם אין חפיפה בין היורשים על פי דין לבין אילו שהמנוח רוצה שיהיו יורשים- רצוי ביותר לערוך צוואה מתאימה.

צלילות וכשירות של המנוח- העילות הנפוצות לתקיפת צוואה הינם “העדר כשירות” ו/או “השפעה בלתי הוגנת” על המנוח. בני משפחה או אנשים אחרים, שלא מרוצים מהצוואה, בדרך כלל יטענו כי המוריש כתב את הצוואה כששיקול דעתו היה מעורער ו/או שאחד היורשים ניצל את מצבו הבריאותי, הנפשי או השכלי הלקוי של המנוח.

כדי למנוע אפשרות כזו מומלץ לערוך צוואה בשלב מוקדם ולא לחכות שמצבו של המנוח יתערער או התדרדר.

    • צוואות וירושות הן עניין חשוב הנוגע לרובנו בשלב מוקדם או מאוחר בחיינו. על מנת לערוך צוואה איכותית בעלת תוקף משפטי חזק, ובשביל לממש זכויות בירושה או בצוואה, חשוב לקבל שירות מעורך דין מומחה בתחום, בעל ניסיון מובהק בדיני משפחה אשר יקל על ההליך ויביא לתוצאות מרביות בו. פנו עוד היום לתיאום פגישה עם משרד עו"ד אופיר ביידה חן
    • עריכת צוואה רגילה וצוואות הדדיות;
    • תכנון מס בצוואות
    • הגשת בקשה לצו ירושה;
    • הגשת בקשה לקיום צוואה
    • התנגדות לצוואה
    • טיפול וייצוג בהליכים משפטיים, ניהול סכסוכי ירושה ועזבון.

      השאירו פרטים ליצירת קשר אודות דיני ירושה>>>

      או חייגו: 072-395-2431

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום